مدیرعامل انجمن ام‌اس گیلان:

بیش از ۲۵۰۰ بیمار ام‌اس نیازمند توجه مسئولان گیلانی هستند

مدیرعامل انجمن ام‌اس گیلان گفت: درحال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار ام‌اس استان نیازمند ارائه‌ خدمات مطلوب و توجه مسئولان گیلانی هستند.

بیش از  ۲۵۰۰ بیمار ام‌اس نیازمند توجه مسئولان گیلانی هستند

به گزارش هشت‌دی، مهرانه قطب‌زاده با اشاره به اینکه مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به ام‌اس در گیلان هستند، اظهار کرد: بیش از هزار و ۹۰۰ نفر از این تعداد زن و ۸۵۰ نفر مرد هستند که ارائه خدمات مورد نیاز درمانی و توانبخشی به این بیماران مستلزم تعامل و همراهی دست‌اندرکاران دولتی و حاکمیتی با این نهاد حمایتی است.

وی در ادامه ارائه‌ خدماتی، چون فیزیوتراپی، کاردرمانی و توانبخشی را همراه با ارایه‌ی مشاوره‌های روانشناسی و روانکاوی از الزامات اقدامات حمایتی مرتبط با بیماران ام‌اس دانست و افزود: این اقدامات در بستر همکاری و توجه جدی متولیان و دست‌اندرکاران دستگاه‌ها و نهاد‌هاست.

مدیرعامل انجمن ام‌اس گیلان با بیان اینکه درحال حاضر تهیه‌ی ویلچر، واکر و عصا از عمده‌ترین تجهیزات توانبخشی بیماران مبتلا به ام‌اس در استان است، تصریح کرد: خدماتی همچون ام‌آرآی از دیگر نیاز‌های این بیماران است و درحال حاضر فقط در بیمارستان پورسینا رشت ارائه می‌شود که به‌دلیل حجم بیماران و محدودیت ارائه خدمات به‌موقع، مشکلاتی برای بیماران ام‌اس وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه