مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

بهره‌برداری از ۴ معدن غیرفعال در گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه فرایند مزایده ملی را از طریق دستورالعمل‌های قانونی و اهلیت‌سنجی برای ۳۹ پهنه معدنی غیرفعال استان انجام دادیم، گفت: بهره‌برداران چهار پهنه معدنی که طی سال‌های اخیر غیرفعال بودند، مشخص کرده‌اند.

بهره‌برداری از ۴ معدن غیرفعال در گیلان

به گزارش هشت‌دی تیمور پورحیدری، با اشاره به شعار «مهار تورم؛ رشد تولید» در سال جاری، اظهار کرد: این شعار تکلیف سازمان‌های اقتصادی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) را روشن کرده و لذا باید با برنامه‌ریزی برای رشد تولید اقدام کنیم.

وی معدن را یکی از حوزه‌های فعالیت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان دانست و بیان کرد: در راستای شعار سال برای راه اندازی معادن غیرفعال استان برنامه‌ریزی کردیم و فرایند مزایده ملی را از طریق دستورالعمل های قانونی و اهلیت سنجی برای ۳۹ پهنه معدنی غیر فعال استان انجام دادیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بهره‌برداران چهار پهنه معدنی که طی سال‌های اخیر غیرفعال بودند مشخص شده است، گفت: انتظار داریم تا پایان سال اکثر پهنه‌های معدنی غیرفعال را شناسایی کنیم و در اختیار بهره برداران دارای اهلیت فنی و قانونی قرار دهیم.

پورحیدری، گیلان را دارای حدود ۵۴ معدن فعال، عنوان و بیان کرد: این معادن اغلب شن و ماسه و کوهی هستند.

وی با اشاره به محدودیت ذخایر معدنی در گیلان، خاطرنشان کرد: معدن مس میسه چولی تالش و معدن سنگرود لوشان فعال شده و می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال پایدار در استان باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه