استاندار گیلان:

قصور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب و تخصیص به‌موقع اعتبارات عمرانی پذیرفتنی نیست

استاندار گیلان با بیان اینکه قصور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب و تخصیص به‌موقع اعتبارات عمرانی پذیرفتنی نیست، گفت: مهلت جذب اعتبارات عمرانی ۱۴۰۱ تا ۳۱ مردادماه است و باید مدیران این منابع را به موقع برای تسریع در اجرای پروژه‌های مربوطه جذب کنند و اگر نتوانند با آنان برخورد می شود زیرا برای تخصیص این اعتبارات تلاش زیادی شده است.

قصور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب و تخصیص به‌موقع اعتبارات عمرانی پذیرفتنی نیست

به گزارش هشت‌دی  اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه بررسی آخرین روند جذب اعتبارات پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی گیلان اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب و تخصیص به موقع این منابع سریع اقدامات لازم را انجام دهند و هیچ قصوری در این خصوص پذیرفتنی نیست.

وی افزود: مهلت جذب اعتبارات عمرانی۱۴۰۱ تا ۳۱ مردادماه است و باید مدیران این منابع را به موقع برای تسریع در اجرای پروژه‌های مربوطه جذب کنند و اگر نتوانند با آنان برخورد می شود زیرا برای تخصیص این اعتبارات تلاش زیادی شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها در این زمینه جدی نیستند و باید کارشناسان فنی در این خصوص ورود کنند و با مدیران همراه شوند و تلاش‌ها در این راستا باید شبانه‌روزی باشد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اعتبارات مربوط به بخش آب زراعی نیز گفت: مدیران مربوطه باید تا آخر خرداد ماه نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اداره کل امور اقتصاد و دارایی نیز تا پایان هفته جاری شرایط خود در رابطه با نحوه برگزاری مناقصه‌ها را اعلام کند، افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی هنوز مناقصه برگزار نکرده اند که باید تسریع شده و پیمانکاران مربوط به پروژه‌های مختلف آماده اجرا مشخص و تعیین تکلیف شوند تا اعتبارات مربوطه جذب شود.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیز گزارشی از آخرین وضعیت اعتبارات تخصیص یافته و جذب شده دستگاه‌های اجرایی را به استانداری اعلام کند ضمن آنکه وضعیت جذب و تخصیص منابع سفر ریاست جمهوری به دستگاه‌های اجرایی گیلان نیز از سوی معاونت عمرانی استانداری اعلام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه به سند هزینه مربوط به پرداخت حقوق کارکنان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی حداکثر تا روز بیست و نهم هر ماه سند هزینه پرداخت حقوق کارکنان خود را آماده کرده و تحویل دهند تا در پرداخت حقوق کارکنان مشکل و تاخیری ایجاد نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه کارهای عقب مانده زیادی داریم و باید شبانه روز تلاش کرد تا پروژه‌ها را به اتمام برسانیم، افزود: ما در استانداری نیز پروژه‌های ملی بزرگی همچون راه‌آهن، آزادراه، احداث بیمارستان و دیگر ابرپروژه‌ها را دنبال می‌کنیم و دستگاه ها نیز باید سایر پروژه‌های عمرانی و خدماتی به مردم استان را با قوت دنبال و اجرا کنند.

وی تصریح کرد: هیچ گونه کم‌کاری پذیرفتنی نیست و انتظار داریم که همه مدیران زمان را از دست ندهند.

استاندار گیلان به طرح مولدسازی نیز اشاره و اظهار کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها در خصوص طرح مولدسازی جدی نیستند در حالی که این یک تکلیف است و باید هرچه سریعتر در این بخش اقدامات لازم را انجام دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه