سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

مقابله با هجمه‌های دشمن در حوزه هویت‌زدایی نیازمند تقویت مردمی‌سازی است

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بر اهمیت مردمی‌سازی در سیاست‌گذاری دولت سیزدهم، گفت: یکی از اقدامات مهم در حوزه وزارت کشور در راستای مردمی‌سازی است که نیازمند تجمیع نظارتی در این خصوص هستیم به عنوان مثال در حوزه بحران‌ جمعیت در استان، میزان مجموعه مردم‌نهاد محدود است.

مقابله با هجمه‌های دشمن در حوزه هویت‌زدایی نیازمند تقویت مردمی‌سازی است

به گزارش هشت‌دی، محمد‌مهدی نیازمند در نشست خبری با اصحاب‌رسانه ضمن گرامیداشت روز اسناد‌ ملی و میراث مکتوب با اشاره به تهدیدهای موجود در حوزه هویت اظهار کرد: نقش اسناد و تاریخ‌نگاری در راستای سیاست‌گذاری دستگاه‌های‌ فرهنگی نیازمند اهتمام در حوزه‌های مختلف در قالب‌های فرهنگی است.

وی به عوامل تشکیل‌دهنده هویت اشاره کرد و گفت: احیای آداب و رسوم در دل اسناد‌ مرتبط نیازمند همت والا و اهتمام پژوهشگران در جهت جمع‌آوری این ارزش‌ها است تا شاهد روایت‌های‌ نادرست در حوزه فرهنگی نباشیم.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تصریح کرد: در دل تاریخ‌ معاصر استان گیلان دو تحول بزرگ شامل آل‌بویه در حوزه علم و دانش و حکومت‌ تشیع و در دوران مشروطه پرداختن به نقش گیلان مغفول واقع شد.

نیازمند به نقش استان‌ گیلان پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: با استناد به تاریخ، برخی از وقایع نیز در استان جای تأمل دارد که نیازمند تمرکز بر این حوزه هستیم لذا با گذشت زمان افرادی که بخش اعظمی از این تاریخ را در حافظه خویش دارند از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به دغدغه های حوزه فرهنگی و اجتماعی، بیان کرد: بخشی از این مسائل به ضعف‌های موجود در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح کشور و استان به عنوان یک نهاد تأثیرگذار و تعامل بین دو مجموعه برمی‌گردد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: شورای عالی انقلاب ناظر بر تعیین اولویت‌های‌ فرهنگی هر استان ذیل مهندسی فرهنگی کشور در حال فعالیت است لذا در شورای فرهنگ‌ عمومی این اولویت‌ها مشخص شده و در این خصوص نیز کارگاهی با حضور سازمان تبلیغات، ارشاد‌ اسلامی و … در سه استان شمالی برگزار شد.

نیازمند به اولویت‌های‌ فرهنگی استان در راستای سیاست‌گذاری اشاره کرد و گفت: تقویت ظرفیت مردمی در پیشبرد فرهنگ دینی اهمیت دارد که متأسفانه در این حوزه به نوعی درگیر افراط و تفریط در واگذاری مسئولیت و عدم نظارت یا اختلافات فرهنگی بین دستگاه‌های‌ نظارتی‌ مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در حوزه وزارت کشور در راستای مردمی‌سازی است که نیازمند تجمیع نظارتی در این خصوص هستیم به عنوان مثال در حوزه بحران‌ جمعیت در استان تعدد مجموعه مردم‌نهاد محدود است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در ادامه اولویت‌های فرهنگی استان اظهار کرد: ترویج زیست عفیفانه با محوریت عفاف و حجاب، نشر ترویج فرهنگ بومی و محلی و … از جمله اولویت‌های فرهنگی تعیین‌شده در استان است.

نیازمند در پایان بر اهمیت مردمی‌سازی در سیاست‌گذاری دولت سیزدهم تاکید و خاطرنشان کرد: با هجمه‌های دشمن در حوزه هویت‌زدایی مواجه هستیم که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در جهت اقدامات درخور هستیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه