نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

روند فعلی فروش زمین، شالیزاری برای گیلان نمی‌گذارد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در همایش شوراهای استان گفت: دریا و جنگل ما مورد هجوم قرار گرفته و شوراها نباید اجازه دهند اراضی این مرز و بوم با تغییر کاربری به غیربومی‌ها فروخته شود اگر روند فروش زمین ادامه یابد طی چند سال آینده شالیزاری نخواهیم داشت.

روند فعلی فروش زمین، شالیزاری برای گیلان نمی‌گذارد

به گزارش هشت‌دی، آیت‌الله رسول فلاحتی در همایش شوراهای گیلان با بیان اینکه شوراها مردم‌داری را پیشه خود سازند و خدمت‌رسانی را آیین خود بدانند، اظهار کرد: در این خدمت‌رسانی به علت تعدد نگاه‌ها نمی‌توانید همه مسائل را حل کنید در عین آنکه از کنار خواسته‌های معقول هم نمی‌توان گذشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که باید به مطالبات مشروع مردم پاسخ دهیم به همین منظور با همه امکانات پاسخگوی مطالبات مردم باشید، افزود: شوراها حمایت از ارزش‌های والای نظام را سرلوحه کار خود قرار دهند و در این راه مبارزه با فساد را از یاد نبرند و خود را از فساد صیانت کنند. مردم شما را نماد خدمت در نظام اسلامی پذیرفته‌اند لذا باید این خدمت را ادامه داده و ارج گذارید.

لزوم توجه ویژه اعضای شوراها به محیط زیست شهری و روستایی 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تصریح کرد: شوراها با عمل به شعار سال ندای رهبری را پاسخ دهند و در مهار تورم و رشد تولید از سرمایه‌گذارانی که بخواهند بنگاه تولیدی مثمرثمری راه‌اندازی کنند حمایت کرده و مشکل‌گشا باشند. اعضای شوراها در همه عرصه‌ها باید عدالت‌پیشه باشند و به محیط زیست شهری و روستایی توجهی ویژه داشته باشند و مسائل محیط زیستی را از یاد نبرند.

روند فعلی فروش زمین، شالیزاری برای گیلان نمی‌گذارد

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه پسماند از دهه اول انقلاب تاکنون ۲۰ برابر شده است و اینکه هر شورایی که برای حل این مشکل و نظام سلامت ایده‌ای موثر و قابل اجرا ارائه کند به‌عنوان الگو قرار می‌گیرد، عنوان کرد: دریا و جنگل ما مورد هجوم قرار گرفته شوراها نباید اجازه دهند اراضی این مرز و بوم با تغییر کاربری به غیر بومی‌ها فروخته شود اگر روند فروش زمین ادامه یابد طی چند سال آینده شالیزاری نخواهیم داشت.

امام جمعه رشت در پایان با بیان اینکه جمعیت گیلان در حال پیر شدن است، خواستار فرهنگ‌سازی و تقویت فرزندآوری شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه