مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان:

جشنواره بهار نارنج در «کومله » برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از برگزاری جشنواره بهار نارنج در «کومله » خبر داد و گفت: این جشنواره در روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.

جشنواره بهار نارنج در «کومله » برگزار می‌شود

به گزارش هشت‌دی ولی جهانی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی یکی از روش‌های مناسب برای ایجاد جاذبه‌های گردشگری و توزیع گردشگران در سطح استان در ایام مختلف از سال است  اظهار کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان به عنوان متولی برگزاری جشنواره‌های تخصصی گردشگری در نظر دارد با به منظور توسعه و احیاء آئین‌ها و سنت‌های بومی و دیرینه گیلانی نسبت به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌های استان گیلان اقدام کند.

وی یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود دانست و گفت: این جشنواره در روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه آداب و سنن مرتبط با بهارنارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار است تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده‌فرهنگ‌های مرتبط با این محصول در آئین‌های سنتی مردم این منطقه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه‌های مختلف گردشگری استان گیلان است.

جهانی ادامه داد: همچنین به منظور حمایت از هنرمندان بومی منطقه، به اختصاص غرفه عرضه محصولات محلی در کنار برگزاری برنامه‌ها و نمایش‌های محلی پیش‌بینی شده است.

وی جشنواره بهارنارنج یکی از جشن‌هایی است که به شکرانه این نعمت عظیم و خوش عطر در کومله لنگرود برگزار می شود گفت: امسال نیز جشنواره بهارنارنج کومله زمانی برای نشاط  و تنفس در عطر بهار نارنج برای گردشگران فراهم آورده تا عاملی برای توسعه گردشگری، کارآفرینی و هویت بخشی برای این خطه رقم زند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه