نصب بزرگترین مجسمه برنزی در پایتخت

صبح امروز با حضور مسئولان، بزرگترین مجسمه برنزی در پایتخت (مجسمه سعدی) در کنار مترو دروازه دولت و ابتدای خیابان سعدی نصب شد.

نصب بزرگترین مجسمه برنزی در پایتخت

به گزارش هشت‌دی آیین رونمایی از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت در «میدانگاه سعدی» (ابتدای خیابان سعدی شمالی تقاطع خیابان انقلاب، جنب ایستگاه دروازه دولت) صبح امروز با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان فارسی، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست شورای شهر تهران برگزار شد.

حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان فارسی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سعدی آموزگار جاودانه زبان فارسی و در ایران و جهان شناخته‌شده است.

وی گفت: امروز بنیادی که وظیفه آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان را برعهده دارد، به نام سعدی نامگذاری شده است.

به گزارش تسنیم، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره و نشانه‌های مشاهیر و انسان‌های بزرگ نه‌تنها پاسداشت فرهنگ جامعه بلکه آینده‌نگری است که امید و ایجاد الگوهای کمال انسانی را منتشر می‌کند.

وی افزود: سعدی یکی از مشاهیر فقط ایرانی نیست بلکه شخصیتی بزرگ برای کل دنیا است و ما افتخار می‌کنیم که این شخصیت بزرگ ایرانی است.

نظری ادامه داد: احداث میدانگاهی به نام سعدی در حقیقت پاسداشت و نکوداشت هویت و فرهنگ جامعه است.

معاون شهردار تهران  با اشاره اینکه چنین کارهای در راستای حفظ و یاد مفاخر اهمیت دارد ،گفت: هزینه کردن برای چنین کارهایی در حقیقت سرمایه‌گذاری برای شهر محسوب می‌شود و اثرات چند جانبه‌ای را در حوزه فرهنگی شاهد خواهیم بود. بی‌تردید برای هر کار نفیس هنری هزینه‌های مختلفی وجود دارد اما نباید با طرح موضوع هزینه‌ها و با بی‌انصافی کارهای بزرگ را به چالش بکشانیم.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در حاشیه این مراسم در خصوص توجه مدیریت شهری به چهره‌های شناخته‌شده و مفاخر تاریخی و ملی، اظهار کرد: این رویکرد از دوره گذشته در مدیریت شهری بوده و خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری تقویت شده است و قطعا توجه به مفاخر در شهر برای شهروندان مؤثر خواهد بود.

به گزارش تسنیم، رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در حاشیه این مراسم درخصوص احداث میدانگاه سعدی و نصب بزرگترین مجسمه برنزی در این محل تصریح کرد: این محل در گذشته تبدیل به نقطه‌ای از دست رفته و محلی برای آسیب‌های اجتماعی شده بود و در این محدوده نیز شاهد پارک خودروها بودیم که در این دوره از مدیریت شهری با اقدامات سازمان زیباسازی اقدامات لازم جهت احداث میدانگاه سعدی و نصب بزرگترین مجسمه برنزی در پایتخت اقدام شد.

وی افزود: توجه به مفاخر ملی و تاریخی از رویکردهای سازمان زیباسازی محسوب می‌شود و در همین ارتباط در طی ماه‌های گذشته و در این دوره از مدیریت شهری آثار حجمی و المان‌های متعددی در سطح شهر تهران برای نشان دادن چهره‌های ملی و مفاخر نصب شده‌ است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به رویکرد شهردار تهران در این حوزه گفت: در این زمینه نیز حمایت شورا و شهرداری را داریم و ان‌شاءالله به زودی دو مجسمه دیگر تحت عنوان نظامی گنجوی و آرش کمانگیر در سطح شهر تهران نصب خواهند شد.

صیادی در خصوص آخرین وضعیت احیاء و بازسازی میدان حسن‌آباد، افزود: در این زمینه نیز سازمان زیباسازی به وظیفه خود عمل کرده و یک اختلاف سلیقه‌ای بوده که پس از رفع آن مجددا فعالیت در این میدان ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت در ورودی خیابان سعدی صبح امروز نصب شد.

به گفته صیادی؛ مجسمه برنزی این شاعر سخن ور به دست هنرمندان ایرانی با ارتفاع ۳ متر به عنوان بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت ساخته شده است که طی دو دهه اخیر نمونه ای در این ابعاد در کشور ساخته و به اجرا در نیامده است. این مجسمه بر پایه ایی۳ متری در ابتدای خیابان سعدی نظاره گر آیندگان بعد از خویش است.

صیادی همچنین اضافه کرد: “میدانگاه سعدی” نیز با ۱۰۰۰ متر مربع مساحت در ابتدای تقاطع خیابان سعدی شمالی و خیابان انقلاب و در مجاورت ایستگاه مترو دروزاه دولت توسط سازمان زیباسازی شهر تهران طراحی و اجرا شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه