کلام  شهيد «هادی شمسی‌پور ازبری»:

آگاهانه دفاع از مملکت اسلامی را برگزیدم

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «هادی شمسی‌پور ازبری» آمده است: من برای دفاع از مملکت اسلامی و برای دفاع از ناموس الهی آگاهانه به جبهه می‌روم.

آگاهانه دفاع از مملکت اسلامی را برگزیدم

به گزارش هشت‌دی، شهید «هادی‌ شمسی‌پور ازبری» فرزند علی‌اصغر در تاریخ یکم آذر ۱۳۴۳ در روستای‌ ازبر شهرستان فومن‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. دوره ابتدایی را در مدرسه‌ زادگاهش به پایان برد و پس از آن به مدرسه راهنمایی دوبخشر رفت که پس از طی این دوره‌، وارد دبیرستان‌ شهید جان‌پرور گوراب‌‌پس‌ شد و تا پایه‌ دوم‌ متوسطه‌ به‌ ادامه‌ تحصیل‌ پرداخت‌ و پس‌ از آن در پایگاه‌ مقاومت‌ بسیج‌ شهید بهشتی‌ روستای‌ ازبرپایین‌ مشغول‌ به‌ فعالیت‌ شد.

وی پس‌ از چند ماه‌، به‌ ستاد مقاومت‌ بسیج‌ گوراب‌‌پس‌ پیوست‌ و در آنجا به‌ عنوان‌ مسئول‌ آموزش‌ نظامی‌ فعالیت‌ کرد. در اواخر سال‌ ۱۳۶۱ جهت‌ تکمیل‌ آموزش‌ نظامی‌ و حضور در جبهه‌، روانه‌ پادگان‌ منجیل‌ شد و در فروردین‌ ۱۳۶۲ از نهاد سپاه‌ پاسداران‌ شهرستان‌ فومن‌، به منطقه‌ جنگی‌ مریوان‌ اعزام‌ شد. پس‌ از مدتی‌ به‌ عنوان‌ جانشین‌ گردان‌ در عملیات‌ شرکت‌ نمود‌ و در طی‌ چند ماه‌، چندین‌ عملیات‌ علیه‌ نیروی‌ حزب‌ کومله‌ و دمکرات‌ کردستان‌ انجام‌ داد.

مدتی‌ گذشت‌، تا اینکه‌ در نوزدهم‌ خرداد ۱۳۶۲ در حالی‌ که‌ به‌ همراه‌ یکی‌ از دوستان‌ و یک راننده‌ جهت‌ پاکسازی‌ منطقه‌ی‌ جانوران‌ مریوان‌ در حال‌ حرکت‌ بودند، ناگهان‌ مورد کمین‌ قرار گرفتند که‌ شهید شمسی‌پور به‌ همراه‌ دوستش‌ به‌ محاصره‌ی نیروهای‌ کومله‌ و دمکرات‌ در آمدند و بقیه‌ نیروها که ‌در پشت‌سر ایشان‌ بود، عقب‌‌نشینی‌ نمودند.

https://gilan.navideshahed.com/files/fa/news/1401/3/30/850276_326.jpgوداع غریبانه دو دوست+عکس

شهید «هادی‌ شمسی‌پور ازبری» در تاریخ نوزدهم خرداد ۱۳۶۲ همراه دوست خود شهید «یوسف عزیزی» به دست کومله و دمکرات در منطقه جانوران مریوان اسیر شدند و سرانجام بعد از ۱۰ روز شکنجه هر دو عزیز به شهادت رسیدند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «هادی‌ شمسی‌پور ازبری»

من برای دفاع از مملکت اسلامی و برای دفاع از ناموس الهی آگاهانه به جبهه می‌روم. منتظرم نباشید من به شهادت می‌رسم یکی از عکس‌های حضرت امام را همراه نامه برای مادرم می‌فرستم که در پشتش نوشتم: شهیدم شهیدم به کام خود رسیدم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه