استاندار گیلان:

چای‌کاران گیلانی برداشت چای را مکانیزه انجام دهند

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه چای‌کاران برداشت چای را مکانیزه انجام دهند، گفت: تولیدکنندگان چای و سرمایه‌گذاران در بخش بسته‌بندی و فرآوری این محصول حمایت می‌شوند.

چای‌کاران گیلانی برداشت چای را مکانیزه انجام دهند

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امروز در مراسم آغاز برداشت چای گیلان با حضور در روستای کتشال پایین از توابع بخش مرکزی شهرستان لاهیجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کیفیت برداشت محصول چای برای ما مهم است از این رو ضروریست تا چای‌کاران به این مهم توجه کنند لذا به کشاورزان چای‌کار توصیه می‌کنیم تا برداشت چای را به صورت مکانیزه انجام دهند که این مهم موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: دولت امسال با افزایش قیمت خرید برگ سبز چای برای حمایت از تولید در راستای برنامه راهبردی کشور و شعار سال (مهار تورم رشد تولید) اقدام کرد.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی قیمت خرید برگ سبز چای درجه یک و ۶۲ درصدی قیمت خرید برگ سبز چای درجه ۲ در سال جاری نسبت به سال گذشته تصریح کرد: امسال قیمت خرید برگ سبز چای میانگین ۵۷ درصد افزایش یافت. علاوه بر این افزایش قیمت در خرید برگ سبز چای که دولت تعیین کرده، ۲ تا ۵ هزار تومان نیز کارخانجات برای خرید از چای‌کاران افزایش قیمت دارند ضمن اینکه به بیمه کشاورزی این محصول اهتمام می‌شود.

عباسی همچنین در جمع باغداران چای شهرستان لنگرود و تعدادی از کارخانجات چای نیز حضور یافت و در آئین برداشت برگ سبز چای در این منطقه از استان شرکت کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه