استاندار گیلان:

بانک‌های حامی تولید در گیلان به مردم معرفی می‌شوند 

استاندار گیلان گفت: عملکرد بانک‌های استان ارزیابی می‌شود و ظرف دو هفته آینده بر اساس این ارزیابی، بانک‌های حامی تولید به مردم اعلام می‌شود.

بانک‌های حامی تولید در گیلان به مردم معرفی می‌شوند 

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان اظهار کرد: بانک‌ها موظف به حمایت از تولید هستند اما گاه برخی از آنها نه تنها حمایت‌گر نبوده بلکه ایجاد مانع نیز کرده‌اند و منابعی که باید در استان صرف می‌شد را به مرکز منتقل کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی از بانک‌ها، دارایی و سرمایه‌ای که بنگاه‌های تولیدی یا مردم سپرده‌گذاری کرده‌اند را به جای اینکه صرف تولید و توسعه استان کنند به مرکز منتقل کرده‌اند. اکنون زمان ارزیابی عملکرد بانک‌های خصوصی و دولتی است و تنها ۲ هفته وقت دارید بانک‌های حامی تولید را مشخص کنید.

استاندار گیلان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید بر موضوع تولید و سرمایه‌گذاری تصریح کرد: مخاطب مقام معظم رهبری مدیران و فعالان اقتصادی هستند، این موضوع تکلیف قانونی و شرعی است. باید تکلیفمان را به‌درستی انجام داده، شرایط را سنجیده و ببینیم تا پایان سال وضعیت تولید در سطح استان با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم اعم از اقتصاد کشاورزی، دریا محور، دانش‌بنیان و گردشگری چگونه است.

عباسی با تاکید بر اینکه همه ظرفیت‌های دانش‌بنیان و مردمی باید برای افزایش تولید بکار گرفته شود، بیان کرد: دستگاه‌های متولی پرداخت تسهیلات مانند اقتصاد و دارایی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی موظف هستند از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و یا سایر منابع در اختیار با توجه به اولویت‌های برنامه، رشد تولید و توزیع عادلانه داشته باشند.

وی ادامه داد: باید در راستای رشد تولید طبق آمایش سرزمینی محدودیت‌ها و مزیت‌ها احصاء و بر اساس آنها برنامه‌ریزی شود و اجازه نداد زمان از کف برود.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه در معطل کردن سرمایه‌گذاران هیچ کوتاهی قابل اغماض نیست و به‌شدت برخورد خواهد شد، افزود: باید در بحث رفع موانع سرمایه‌گذاری و بهبود آن تمرکز عملی داشته باشیم. روی سخنم با دستگاه‌های صادرکننده مجوز است و اگر مشخص شود که این دستگاه‌ها به هر دلیلی سرمایه‌گذار را معطل کرده‌اند و اتلاف وقت و کارشکنی صورت می‌گیرد، به هیچ عنوان چشم‌پوشی نخواهم کرد.

این مسئول بر توسعه دولت الکترونیک در راستای کاهش حضور فیزیکی در ادارات و سرعت بخشیدن به امور سرمایه‌گذاری تاکید و بیان کرد: در بخش مربوط به کارگروه‌ها حتما باید جلسات آنها به‌صورت تخصصی و با حضور صاحب‌نظران برگزار شود.

عباسی همچنین در ادامه به کاهش منابع آبی و خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیون مترمکعب کاهش منابع آب دارد، جلساتی در خصوص این بحران برگزار شده و در این مسیر پیگیری‌ها در حال انجام است و تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و حمایت متولیان این بحران امسال نیز مدیریت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه