۸۰ درصد روس‌ها به پوتین اعتماد دارند

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از مردم روسیه به رئیس‌جمهور کشور خود اعتماد دارند.

۸۰ درصد روس‌ها به پوتین اعتماد دارند

به گزارش هشت‌دی طبق گزارش مرکز تحقیقات افکار عمومی «All-Russian» که نتایج نظرسنجی سوم تا ۹ آوریل از بین یکهزار و ۶۰۰ فرد بزرگسال بالای ۱۸ سال را منتشر کرده است، نسبت اعتماد شهروندان روس به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به ۸۰ درصد رسیده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، ۷۹.۷ درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، در پاسخ به این سؤال که آیا به پوتین اعتماد دارند، گفتند که بله به او اعتماد دارند و میزان محبوبیت پوتین در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی با کاهش ۰.۸ درصدی به ۷۷.۱ درصد رسیده است.

طبق این گزارش، میزان رضایتمندی شهروندان روس از عملکرد نخست‌وزیر و دولت روسیه به ترتیب ۵۴.۹ درصد و ۵۴.۱ درصد بود.

این اولین بار نیست که این مؤسسه نظرسنجی‌های مشابهی را برای سنجش میزان اعتماد مردم روسیه به رئیس‌جمهور کشورشان مورد ارزیابی قرار داده است و پیش از این نیز در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در اوکراین نیز نظرسنجی مشابهی برگزار شده بود.

انتشار نتیجه این نظرسنجی در شرایطی انجام شده که همزمان با ادامه درگیری‌های روسیه و اوکراین، تنش‌های مسکو و کشورهای غربی شدت گرفته و فشارهای همه جانبه سیاسی، اقتصادی آنها علیه روسیه ادامه دارد.

کشورهای غربی به دنبال آغاز آنچه روسیه «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین خوانده است، ضمن اعمال تحریم‌های بی سابقه علیه مقام‌های مختلف مسکو از شخص رئیس‌جمهور گرفته تا دیگر مقام‌ها، در حال ارائه انواع حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی به کی‌یف هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه