صدور سند برای ۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گیلان

طبق اعلام مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تا پایان سال ۱۴۰۱ سنددار شد.

صدور سند برای ۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گیلان

به گزارش هشت‌دی، حسن پورمحمدی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود چهار هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سنددار شده بودند اما تا پایان سال ۱۴۰۱ این رقم به ۴۳ هزار هکتار رسید، اظهار کرد: در راستای برنامه سنددار کردن اراضی کشاورزی مقدمات کار با اداره کل ثبت اسناد استان و تمام برنامه‌های کاری مربوط به این اسناد انجام شده است.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های جهاد کشاورزی استان در صدور اسناد این اراضی طبق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و کارگروه صدور اسناد اراضی کشاورزی کشور با هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان سنددارکردن اراضی کشاورزی را یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان و تصریح کرد: این برنامه بر اساس تاکیدات رهبری که فرمودند، تثبیت مالکیت قدم به قدم اراضی کشاورزی مشخص شود، در حال انجام است. سند دارکردن اراضی کشاورزی بعد از سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی با برنامه و همت دولت سیزدهم و وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور نشان از امنیت غذایی است که بر آن اساس برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی به خوبی انجام می‌شود.

۲۰ محصول گیلان حائز رتبه‌های اول تا پنجم کشوری هستند

پورمحمدی با بیان اینکه با سنددارکردن اراضی کشاورزی مالکیت آنها تثبیت می‌شود، گفت: در بیش از ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بیش از ۸۰ نوع محصول تولید می‌شود که ۲۰ محصول آن حائز رتبه‌های اول تا پنجم کشوری است.

این مسئول با اشاره به برگزاری جلسات رفع تداخل برای ثبیت مالکیت‌ها و صدور سند عنوان کرد: کارگروه‌های شهرستانی در این ارتباط تشکیل شد و تاکنون بیش از ۵۱۴ جلسه رفع تداخل در شهرستان‌ها و ۵۲ جلسه در سطح استان برگزار شده‌ است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات رفع تداخل و اینکه با برگزاری این جلسات از سرگردانی ارباب رجوع جلوگیری می‌شود و دعاوی در دادگستری‌ها کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته از مجموع بیش از ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان نزدیک به ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی رفع تداخل شده‌ است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه