نماینده مردم انزلی در مجلس:

سیروس قایقران نام انزلی را جاودانه کرد

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیروس قایقران نام انزلی را جاودانه کرد، گفت: آنچه قایقران را در خاطره‌ها ماندگار کرد، اخلاق و منش پهلوانی این اسطوره فوتبال گیلان است.

سیروس قایقران نام انزلی را جاودانه کرد

به گزارش هشت‌دی بیست و پنجمین سالگرد درگذشت سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه ملوان بندرانزلی و فرزندش راستین عصر امروز با حضور پررنگ اهالی فوتبال و مردم در مسجد کلیور این شهرستان برگزار شد.

احمد دنیامالی، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه سیروس قایقران نام انزلی را جاودانه کرد، گفت: آنچه قایقران را در خاطره‌ها ماندگار کرد، اخلاق و منش پهلوانی این اسطوره فوتبال گیلان است.

وی افزود: اگر چه او مورد حسادت‌ها و بی مهری‌ها قرار گرفت اما ماند و حالا ۲۵ سال از مرگ او می‌گذرد و هیچگاه از قلب ما نرفت.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی افزود: قایقران از مکتب تیم فوتبال ملوان تربیت شد، اما قبل از اینکه در ملوان تبلور یابد در فوتبال محلات رشد یافت و پس از یک دوره کم لطفی‌ها در قامت فوتبالیست و کاپیتانی برجسته در تیم ملوان و تیم ملی شروع به درخشیدن کرد.

دنیامالی با اشاره به اخلاق حسنه و منش پهلوانی این فوتبالیست نامدار گفت: اگر در ورزش، اخلاق را پایه و مبنا قرار دهیم می‌توان قایقران‌های بسیاری تربیت کرد، ورزشکارانی که تواضع را سرلوحه کار خود قرار داده و با مردم به فروتنی رفتار می‌کنند.

محمد پورخوش‌سعادت  فرماندار انزلی نیز در این مراسم به نام گذاری یک مدرسه و ورزشگاه این شهر با نام سیروس قایقران اشاره کرد و گفت: این ورزشکار نام آور انزلی در دل اهالی فوتبال و عاشقان ایران زمین جای گرفته است و پاک شدنی نیست.

وی اضافه کرد: به عنوان خادم مردم انزلی سعی می‌کنم یاد و آوازه اسطوره‌های این شهرستان را زنده نگهدارم و در مسیری حرکت کنم که مسیر عزت ایران اسلامی است.

جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان هم در این مراسم با بیان اینکه قایقران در سراسر ایران به عنوان ورزشکاری نیک‌نام شناخته شده است، از اعضای ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت سیروس قایقران تشکر کرد.

در ادامه این مراسم امیر حاج‌رضایی بازیکن و مربی پیشکسوت و مفسر فوتبال ایران قایقران را افتخار یک ملت دانست و گفت: اگر چه قایقران در این شهر به دنیا آمده، رشد کرده و در تیم ملوان بازی کرده است، اما تنها متعلق به این شهر و دیار نیست بلکه افتخار یک ملت است.

وی خطاب به کسانی که مسئولیتی در کشور برعهده دارند افزود: انزلی مثل سایر نقاط کشور که با تنگنا‌های اقتصادی روبه رو است، اما به نام ملوان زنده است؛ پس این نام را از مردم نگیرید و بگذارید این تیم نفس بکشد.

وی ابراز امیدواری کرد در فصل آتی تیم فوتبال ملوان در صدر جدول بدرخشد و مردم انزلی شاهد روز‌های اوج این تیم باشند.

امید هرندی دروازه بان سابق تیم ملی ایران نیز در این مراسم با بازگویی خاطره‌ای نام و یاد زنده یاد سیروس قایقران را گرامی داشت.

در پایان این مراسم از تعدادی پیشکسوت فوتبال انزلی و بازیکنان برتر تیم پایه ملوان با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

سیروس قایقران ۱۸ فروردین سال ۱۳۷۷ در راه بازگشت از تعطیلات نوروزی در حالی که به همراه فرزند، همسر و برادر همسرش با اتومبیل رنو خود عازم تهران بود، حوالی امام زاده هاشم رشت در اثر تصادف با کامیون جانش را از دست داد؛ در این حادثه فرزندش راستین نیز جان باخت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه