قند و شکر دلیل اصلی این ۴۵ بیماری است

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد:محدود کردن قند و شکر مصرفی به تنها شش قاشق چای خوری در روز و مصرف یک نوشیدنی شیرین در هفته می تواند سلامت شما را به شدت بهبود بخشد. علاوه بر این، محققان می گویند مصرف بیش از حد شکر، خطر ابتلا به ۴۵ بیماری مختلف از جمله دیابت، بیماری های قلبی و افسردگی را افزایش می دهد.

قند و شکر دلیل اصلی این ۴۵ بیماری است

به گزارش هشت‌دی سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کرده است که قندهای افزوده نباید بیش از ۱۰ درصد انرژی دریافتی روزانه فرد را تشکیل دهند. تیمی از پژوهشگران به تازگی یک بازبینی کلی در این رابطه انجام داده اند تا کیفیت شواهد، سوگیری ‌های بالقوه و اعتبار همه مطالعات موجود در مورد مصرف شکر رژیمی و پیامدهای سلامتی آن را بیابند.

این تحقیق شامل ۷۳ مطالعه از بیش از ۸۶۰۰ مقاله بود که ۸۳  پیامد سلامتی در بزرگسالان و کودکان را پوشش می داد.

بررسی های انجام شده نشان داد که مصرف شکر و قند بیش از حد می تواند منجر به دیابت، نقرس، چاقی، فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته شود. این یافته ها همچنین نشان دادند که رژیم غذایی شیرین می تواند منجر به بروز هفت سرطان از جمله تومورهای سینه، پروستات و پانکراس شود. علاوه بر این، قند بیش از حد می تواند باعث آسم، پوسیدگی دندان، افسردگی و حتی مرگ شود.

از سوی دیگر مصرف نوشیدنی‌ های شیرین شده با قند مانند نوشابه ارتباط قابل توجهی با افزایش وزن بدن نشان می ‌دهد، در حالی که افزودن شکر به آنچه می‌خوریم و می‌ نوشیم می ‌تواند منجر به افزایش چربی کبد و ماهیچه ‌ها شود. این داده ها نشان می دهد که به ازای هر وعده اضافی نوشیدنی های شیرین شده با شکر در هفته ، خطر ابتلا به نقرس چهار درصد افزایش می یابد.

یافته های این مطالعه نشان داد نوشیدن ۲۵۰ میلی‌ لیتر نوشیدنی ‌های شیرین در روز نیز با ۱۷ درصد بیشتر خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و ۴ درصد بیشتر خطر مرگ مرتبط است. این شواهد با کیفیت پایین همچنین نشان داد که هر ۲۵ گرم فروکتوز در روز با افزایش ۲۲ درصدی خطر ابتلا به سرطان پانکراس ارتباط دارد.

پروفسور لیانگرن لیو از بیمارستان غرب چین در دانشگاه سیچوان در رابطه با یافته های فوق می گوید: بررسی های انجام شده نشان می دهد که مصرف بالای قند در رژیم غذایی، به طور مستقیم با تعداد زیادی از پیامد های سلامتی مرتبط است.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی The BMJ منتشر شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه