فرماندار بندر مرزی آستارا:

آستارا دروازه تجارت ایران با کشورهای مشترک‌المنافع است

فرماندار آستارا در جریان دیدار با مدیرکل گمرک این شهرستان ضمن درخواست نصب فوری دستگاه ایکس‌ری جدید به منظور تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی کالاهای خروجی از مرز شد و گفت: آستارا دروازه تجارت کشور به کشورهای مشترک المنافع است.

آستارا دروازه تجارت ایران با کشورهای مشترک‌المنافع است

به گزارش هشت‌دی عنایت رضایی‌پور در دیدار با مدیرکل، معاونین و پرسنل اداره کل گمرک آستارا با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای نصب دستگاه ایکس ری جدید در محوطه گمرک مرزی آستارا انجام شود، اظهار کرد: گمرک آستارا نقش بسزایی در گسترش صادرات و تجارت با کشورهای اتحادیه اوراسیا و همچنین اروپایی دارد و به منظور تسهیل و تسریع در تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی و تشریفات گمرکی کالاهای خروجی به سمت جمهوری آذربایجان نصب دستگاه ایکس ری کامیونی جدید و استقرار آن در لاین خروجی گمرک مرزی آستارا در سریعترین زمان ممکن ضرورت دارد.

وی با اشاره به کنترل بهینه محموله های ترانزیتی، صادراتی و افزایش دقت در ارزیابی ها و سرعت عمل خصوصا در خروج کالاهای صادراتی با راه اندازی این دستگاه جدید در گمرک مرزی آستارا، افزود: ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل جهت گسترش ترانزیت خارجی از مرزهای سه گانه آستارا از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در این شهرستان مرزی است.

رضایی پور تصریح کرد: آستارا دروازه تجارت کشور به کشورهای مشترک المنافع است و باید همواره با یک نگاه ویژه این شهرستان حساس را مورد توجه قرار داد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه این شهرستان با توجه به مرزی بودن و ظرفیت ترانزیتی، بخش عمده‌ای از صادرات استان گیلان را بر عهده دارد که با توجه بعد مسافت، زیرساخت‌هایش نیازمند تقویت است، خاطرنشان کرد: این شهرستان مرزی دارای ظرفیت های ملی زیادی در حوزه های اقتصادی و تجاری است و باید با تلاش و برنامه‌ریزی، تقویت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه