شور و شادی مردم رشت در آستانه بهار + فیلم

اینجا میدان شهرداری رشت است که در آستانه بهار روز و روزگارش رنگ شادی و شادمانی به خود گرفته و مردم به‌خصوص زنان گیلانی با حال خوب به استقبال نوروز می‌روند.

شور و شادی مردم رشت در آستانه بهار + فیلم

به گزارش هشت‌دی نوروز نمادی از بیدار شدن طبیعت از خواب زمستانی و تولدی دوباره است. مردم بر این باورند که سال جدید همواره ارمغان‌های خاصی به همراه دارد.

اینجا میدان شهرداری رشت است که در آستانه بهار روز و روزگارش رنگ شادی و شادمانی به خود گرفته و مردم با حال خوب به استقبال نوروز می‌روند.

نوروز بهانه ای برای دورهم بودن و تحکیم پیوندهاست و گیلانی‌ها نیز مانند سایر مردم ایران قبل از آغاز سال جدید با انجام رسم و رسومی از جمله خانه‌تکانی، سبزکردن سبزه، پخت سمنو، چیدن سفره هفت‌سین و نونوار شدن در حد بضاعت به پیشواز سنت کهن نوروز می‌روند که بسیار به یادماندنی و دلنشین است.

در این میان گیلانی‌ها آداب و رسوم خود را فراموش نکرده‌اند و هنوز هم در برخی از مناطق استان با لباس محلی در مراسمات خاص و جشنواره‌های بومی ـ محلی حضور پیدا می‌کنند.

لباس‌های محلی گیلان باوجود زیبایی خاص و ویژه آن به دلیل پوشش مناسب با عقاید مذهبی و دینی ما نیز سازگار است و هنوز هم در مناطق مختلف استان زنان و مردان از لباس بومی و سنتی مختص خود استفاده می‌کنند.

در ادامه ویدئویی از میدان شهرداری رشت را می‌بینید که در آن زنان گیلانی با لباس محلی آماده استقبال از نوروز می‌شوند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه