مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خبر داد:

رشد ۹۸ درصدی بازدید گردشگر خارجی از گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از بازدید بیش از ۴ هزار گردشگر خارجی از استان خبر داد و گفت: بازدید این تعداد گردشگر خارجی از گیلان نشان‌دهنده رشد ۹۸ درصدی است.

رشد ۹۸ درصدی بازدید گردشگر خارجی از گیلان

به گزارش هشت‌دی، ولی جهانی امروز در جلسه استاندار گیلان با فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۶ میلیون مسافر وارد استان شدند که ۷۷ میلیون نفر از آن‌ها اقامت داشتند، اظهار کرد: طی مدت یاد شده، دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید داشتند که بیشترین آنها مربوط به ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی بوده است.

وی از پیش‌بینی ۷۰۰ برنامه و ۱۰۰ جشنواره در مناطق مختلف استان در نوروز خبر داد و افزود: این برنامه‌ها را با کمک فرمانداران و شهرداری‌ها اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از بازدید بیش از ۴ هزار گردشگر خارجی از استان خبر داد و تصریح کرد: بازدید این تعداد گردشگر خارجی از استان نشان‌دهنده ۹۸ درصد رشد است.

آمادگی دستگاه‌های گیلان جهت مقابله با حوادث طبیعی

مسعود کاظمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز با اشاره به سفرهای نوروزی به استان گفت: فرمانداران و شهرداران و دستگاه‌های استان آمادگی لازم برای ارائه خدمات به گردشگران را داشته باشند.

وی بر نظارت به اماکنی همچون سرویس‌های بهداشتی و پارک‌ها و اقداماتی برای زیباسازی فضای شهری، خط کشی معابر، رنگ‌آمیزی جداول و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی تاکید و بیان کرد: از آنجایی که در سال‌های گذشته شاهد وقوع حوادث طبیعی همچون برف، سیل و زلزله در عید نوروز در استان بودیم همواره باید دستگاه‌ها آمادگی برای مقابله با این‌گونه حوادث را داشته باشند تا نعمات تبدیل به نقمات نشود.

این مسئول با توجه به اینکه هنوز درگیر بیماری کرونا هستیم بر لزوم رعایت موارد بهداشتی تاکید و تصریح کرد: باید فضای شاداب همراه با رعایت اصول بومی و فرهنگی توسط شهرداری ها مدنظر قرار گیرد.

برگزاری آیین‌های محلی و جشنواره‌ها در نوروز ۱۴۰۲

یاور پیر اعلایی، مدیرکل امور روستایی استانداری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه نخستین استان در به‌روز رسانی سامانه آبادی ریاست‌جمهوری هستیم، عنوان کرد: از دو هزار و ۹۰۰ آبادی گیلان دو هزار و ۷۸۲ روستا در طرح جامع روستاها به‌روز رسانی شده است. دولت اعتبارات هشت درصد را در اختیار دفاتر روستایی قرار داده است که ۲۱ دستگاه سنگین برای دهیاری‌ها خریده شده است و فرمانداران باید از این فرصت استفاده کنند.

این مسئول بیان کرد: آیین‌های محلی و جشنواره‌ها به کمک دهیاران در نوروز برگزار می‌شود.

شهرداران تانکرهای آب آماده داشته باشند

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز از شهرداران خواست تانکرهای آب آماده داشته باشند تا درصورت حوادث احتمالی در حوزه سیل، حریق و آتش‌سوزی‌ها بتوانند کمک یکدیگر باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه