مسئول تام‌الاختیار دانشگاه گیلان خبر داد:

رقابت ۱۸ هزار داوطلب کنکور دکتری و کارشناسی ارشد در گیلان

مسئول تام‌الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون های سراسری گفت: بیش از ۱۸ هزار داوطلب کنکور دکتری و کارشناسی ارشد در گیلان با هم رقابت می‌کنند.

رقابت ۱۸ هزار داوطلب کنکور دکتری و کارشناسی ارشد در گیلان

به گزارش هشت‌دی، ارسلان دمیرچی با اشاره به برگزاری اولین روز از کنکور سراسری مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار داوطلب کنکور امروز و فردا در ۴۰۱ کد رشته برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باهم رقابت می‌کنند که این آزمون‌ها تا عصر فردا در ۳ نوبت برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: هزمان با سراسر کشور آزمون ورود به مقطع دکترا صبح امروز با شرکت ۴ هزار و ۹۳۰ شهروند گیلانی در ۲۴۷ کد رشته در شهرهای رشت، لاهیجان و تالش برگزار شد.

مسئول تام‌الاختیار دانشگاه گیلان با بیان اینکه از این تعداد شرکت‌کننده برای ورود به مقطع دکترا، ۲ هزار و ۳۵۰ نفر از داوطلبان را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ۴۷ درصد داوطلبان امسال را بانوان و ۵۳ درصد باقیمانده را آقایان تشکیل می‌دهند. اما در آزمون‌های سراسری ۱۳ هزار و ۳۶۵ زن و مرد گیلانی در آزمون ورود به ۱۵۴ کد رشته در مقطع کارشناسی ارشی با هم رقابت می‌کنند که عصر امروز ۹۶۵ داوطلب گیلانی در ۶۲ کد رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دمیرچی در پایان خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۸۱۴ نفر در ۳۵ کد رشته صبح فردا و ۵ هزار و ۵۸۶ داوطلب در ۳۷ کد رشته از عصر فردا برای ورود به رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی در گیلان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه