مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در بازار گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای طرح نظارتی ویژه عید نوروز بر بازار با هدف ثبات و کنترل قیمت‌ها خبر داد و گفت: خریداران می‌توانند هرگونه شکایت بابت گرانفروشی و احتکار را با سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴ در میان بگذارند.

اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در بازار گیلان

به گزارش هشت‌دی، تیمور پورحیدری در گفتگو با خبرنگاران از اجرای طرح نظارتی ویژه بر بازار با هدف ثبات و کنترل قیمت‌ها در آستانه فرارسیدن شب عید از اول اسفند ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با اشاره به نزدیک‌شدن ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید و انجام سفرهای نوروزی رصد و نظارت ویژه بر اقلام و کالاهای اساسی بطور مستمر و با همکاری دستگاه‌های نظارتی استان اجرا خواهد شد.

وی به عمده نظارت‌ها در بحث کالای اساسی اشاره کرد و افزود: علاوه بر بازرسی‌های نوبه‌ای بازرسان صمت طبق روال هر ساله، گشت‌های مشترک با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و بازرسی‌های میدانی در سطح بازار انجام می‌شود و در صورت بروز تخلف، برخورد سریع و قانونی با متخلفان در محل تخلف انجام می‌گیرد. این نظارت‌ها در دو نوبت صبح و عصر حتی در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود و از آنجایی که آغاز ماه مبارک رمضان مصادف با عید نوروز می‌باشد لذا طرح ویژه ماه مبارک رمضان هم بطور ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد و این نظارت‌ها تا پایان ماه رمضان ادامه خواهند داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین طی گفتگویی با شبکه خبری باران، کالاهای تحت پایش در طرح نظارتی نوروز و رمضان را شامل گوشت، مرغ، لبنیات و میوه دانست و تصریح کرد: علاوه بر کالاها و خدمات پرمصرف مردم، قیمت آش، هلیم، شیرینی، آجیل، کیف و کفش نیز رصد می‌شود. اجرای طرح نظارتی در مناطق درون و برون‌شهری اعم از هتل‌ها، مهمانپذیرها و رستوران‌های بین‌راهی است و همچنین نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و انبارها و سردخانه‌ها و مراکز عمده نگهداری کالا و شرکت‌های پخش نیز در برنامه وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شماره تماس ۱۲۴ پاسخگویی به شکایات اداره‌کل صمت گیلان برای دریافت گزارش‌های مردمی در سراسر استان به صورت مستقیم و برخط آماده رسیدگی شکایات و گزارش‌های مردم استان خواهد بود و خریداران می‌توانند هرگونه شکایت بابت گرانفروشی و احتکار را با این سامانه شبانه‌روزی درمیان بگذارند و یا به صورت حضوری به ادارات صمت مراجعه نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه