شناسایی ۲۰۰ شرکت فناور دانش محور در گیلان

در یک‌سال اخیر تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان گیلان از ۶۸ واحد به ۸۱ شرکت افزایش یافته است؛ در این راستا ۲۰۰ شرکت فناور محور که مستعد دانش‌بنیان‌شدن می‌باشند نیز شناساسی شده و برنامه ریزی برای ارتقای این شرکت‌ها در دست اقدام است.

شناسایی ۲۰۰ شرکت فناور دانش محور در گیلان

به گزارش هشت‌دی، جهان امروز شاهد افزایش سریع شرکت‌ها  و واحدهای تولیدی دانش بنیان است که با خود اشتغال و محصولات دانش‌بنیانی را به همراه دارد و ایران استوار با داشتن جوانانی با استعداد می‌تواند به زودی جایگاه ویژه‌تری در دنیا داشته باشد.

در محدوده زمانی یک‌ساله بهمن ماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۱ تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۶۸ واحد به ۸۱ شرکت افزایش یافته است.

به گفته مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در شهرک‌های صنعتی استان بالغ بر هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال هستند که ۸۱ مورد دانش بنیان هستند و بسیاری از آنها فعالیتی در سطوح ملی دارند.

وی معتقد است اگر شرکت‌های دانش بنیان استان مورد حمایت جدی قرار گیرند به طور قطع می‌توان ساز و کار مناسبی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ایجاد کرد.

این در حالی است که با وجود ۸۱ شرکت دانش بنیان در گیلان، ۲۰۰ شرکت فناور محور که مستعد دانش‌بنیان‌شدن می‌باشند، شناساسی شده و برنامه ریزی برای ارتقای این شرکت‌ها در دست اقدام است.

در زمان مورد اشاره میزان تسهیلات مختلف پرداختی با ۱۰ درصد افزایش به ۴۵۰ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است با توجه به شناسایی ۲۰۰ شرکت فناور دانش محور در استان و با توجه به تاکیدات موکد مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت صد درصدی از شرکت‌های دانش محور و دانش‌ بنیان، ضرورت توجه بیش از پیش به این حوزه الزامی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه