مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مطرح کرد:

افزایش ۲ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش دو برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان خبر داد و گفت: این سازمان توانست با اقداماتی روبه جلو تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان را  از ۱۷۱ واحد به ۳۷۰ واحد افزایش دهد.

افزایش ۲ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان

به گزارش هشت‌دی، تیمور پورحیدری امروز در نشست خبری با رسانه‌های گیلان در آستانه روز خبرنگار اظهار کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان در سال گذشته ۱۷۱ مورد بود که با پیگیری و ارتباط موثر بین صنعت و همه دانشگاه‌های استان به‌واسطه تفاهم‌نامه‌ای برای بهره‌مندی از توان علمی اساتید دانشگاه در راستای بهبود تولید، کاهش هزینه‌های تولید، بروزرسانی ماشین‌آلات و همچنین آموزش تولیدکنندگان، برنامه‌ریزی‌های کاری مطلوبی صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان به ۳۷۰ شرکت درحال افزایش است که به این ترتیب رشد ۲ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان را شاهد هستیم.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وجود سه گمرک انزلی، آستارا و حسن‌رود، سهم صادراتی سال گذشته استان را ۷۵۰ میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: این سهم تحت هیچ شرایطی قابل‌قبول نیست چراکه در سطح استان ۱۰۰ ویژند (برند) صادراتی و تولیدکننده وجود دارد که با جدیت و همه توان تلاش می‌کنند اما محصولات آنها از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود.

پورحیدری با اشاره به میزبانی گیلان در سال گذشته از هیئت‌های تجاری متعدد خارجی گفت: اتاق بازرگانی گیلان با اعضای جدید با تمام قوا فعالیت خود را آغاز کرده و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های انجام‌شده پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم سهم صادراتی استان را به نحو شایسته ارتقاء دهیم.

این مسئول با بیان اینکه اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان در حوزه اشتغال سال گذشته توانست سهم ۳۷ درصدی خود را محقق کند، گفت: سهم این دستگاه اجرایی سال گذشته در بخش اشتغال ۱۵ هزار شغل بود که ۱۶ هزار و ۴۰۰ شغل در حوزه صنعت، معدن و اصناف ایجاد شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه به تولید، صنعت و اشتغال است لذا از همه دستگاه‌های متولی اشتغال این انتظار می‌رود که برای رونق و رشد تولید، حفظ اشتغال موجود و افزایش میزان اشتغال همکاری های لازم را داشته باشند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه