امام‌جمعه رشت:

درست‌نمایی را جایگزین درشت‌نمایی کنیم

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه نگاه صرف به یأس‌ها و ضعف‌ها نگاهی ارتجاعی است، گفت: ما باید تلاش کنیم که در برابر ضعف‌ها منفعل نشویم و هر دو مقوله ضعف‌ و قوت‌ را ببینیم و «درست‌نمایی» داشته باشیم تا ایجاد امید کند نه اینکه «درشت‌نمایی» نماییم تا ناامیدی ایجاد شود.

درست‌نمایی را جایگزین درشت‌نمایی کنیم

به گزارش هشت‌دی، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی رشت ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، جانباز و آزادگان سرافراز اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی عزیز از بزرگ پاسدارانی است که عزیز دل ملت و ایران اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشات سودمند رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان و خبرگان رهبری افزود: فرمایشات فنی، هوشمندانه و حکیمانه رهبری موجب می‌شود که بسیاری از اهالی فن و قلم در دنیا به سخنان ایشان توجه کرده و متحیرانه روی آن مانور دهند. رهبری فرمودند که در  اقتصاد، تورم و مباحث اداری ضعف‌های داریم که باید برطرف شود پس طبق این فرمایش ما از یک طرف باید دستاوردها و پیشرفت‌ها را ببینیم و از طرف دیگر ضعف‌ها را هم دیده و برطرف نماییم و این دو نگاه توأمان، نگاهی انقلابی است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه نگاه صرف به یأس‌ها و ضعف‌ها نگاهی ارتجاعی است و نمی‌تواند منجر به تحول و رفع ضعف‌ها شود، تصریح کرد: همه کشورها ضعف‌هایی دارند اما امپراطوری رسانه‌ای دنیا آن ضعف‌ها را می‌پوشاند اما درخصوص ایران به دنبال ناامیدسازی هستند. ایران در حوزه‌های مختلف از جمله طب و پزشکی پیشرفت‌های زیادی داشته است لذا ما باید تلاش کنیم که در برابر ضعف‌ها منفعل نشویم و ضعف‌ها و قوت‌ها هر دو را ببینیم و «درست‌نمایی» داشته باشیم تا ایجاد امید کند نه اینکه «درشت‌نمایی» کنیم تا ناامیدی ایجاد شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به سه بازدید هفته گذشته خود از صدا وسیمای مرکز گیلان، زندان و مرکز هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بازدید از هوا و‌فضای سپاه منجر به احساس غرور هر ایرانی می‌شود و دنیا از پهبادهای ایرانی به اعجاب واداشته شده و این‌ها ساخت جوانانی است که حتی جنگ را ندیده‌اند اما برای ایران سربلند اسلامی با تمام توان علمی قلم برمی‌دارند و این‌گونه جمهوری اسلامی خاری بر گلوی و خاری بر چشم آمریکاست.

خطیب گیلانی به اینکه نظم و‌ انضباط و بهداشت در زندان مشهود است و زندانیان در آنجا زندگی می‌کنند اما در کل زندان برای انسان جای خوبی نیست و امیدواریم آنانی که سهواً در آنجا قرار گرفته‌اند فرجی حاصل شده تا آزاد شوند اشاره و در پایان خاطرنشان کرد: درخصوص وضعیت کشاورزی گیلان و توجه ویژه مسئولان به کشاورزان لازم به ذکر است که می‌بایست  آب برای کشاورزان گیلان یارانه‌ای شود تا آنها در این حوزه دغدغه نداشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه