امام جمعه رشت:

عدالت و نشاط از مؤلفه‌های پیشرفت یک جامعه است

امام جمعه رشت با بیان اینکه همه باید به مسئله عدالت اجتماعی و نشاط مشروع توجه کنند، گفت: عدالت و نشاط از مؤلفه‌های پیشرفت یک جامعه است.

عدالت و نشاط از مؤلفه‌های پیشرفت یک جامعه است

به گزارش هشت‌دی، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت، با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با کمال عزت و اقتدار زندگی می‌کند، گفت: دشمن همه محاسبات و نقشه‌هایش را به کار گرفت تا به آرمان‌های این‌ ملت آسیب بزند، اما نتوانست و این عنایت خدا بود که این ملت را در یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال به میدان آورد.

وی با بیان اینکه شاهد شکست زبونانه دشمن در تمامی عرصه‌ها هستیم گفت: عفو عمومی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز باعث نشاط شد و مردم فهمیدند که رهبرشان، دلسوزترین است.

امام جمعه رشت، با اشاره به حضور پرشور جوانان و نوجوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزود: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی باعث رعب دشمنان شد؛ چراکه مردم نشان دادند با وجود همه مشکلات پای نظام اسلامی هستند و در این مسیر مقاومت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، با بیان اینکه حماسه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشانه عدم موفقیت دشمن حتی در جنگ روایت‌ها بوده است، عنوان کرد: دشمنان همواره با دروغ و وارونه جلوه دادن حقیقت اهداف شوم خود را دنبال می‌کردند اما مردم با حضورشان، شکست دشمن را یادآوری کردند.

۲۲ بهمن دشمنان انقلاب را در شوک فرو برد

وی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن امسال، دشمنان انقلاب را در شوک فرو برده، اما هنوز کارهای شیطانی می کنند و برای ضربه به نقاط قوت انقلاب، از طریق رسانه‌ها و افراد معاند دست روی نقاط ضعف می‌گذارند اضافه کرد: ما باید مراقب باشیم تا دشمن با دست گذاشتن روی ضعف‌ها، نقاط قوت ما را کمرنگ جلوه ندهد؛ چراکه این انقلاب سرشار از نقاط قوت و دستاورد است.

تکمیل راه آهن رشت – انزلی و رشت – آستارا اهمیت ویژه‌ای دارد

آیت الله فلاحتی، به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب پیرامون مسئله تولید اشاره و بیان کرد: با توجه به عضویت ایران در سازمان شانگ‌های و دیگر اجلاس‌ها باید بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم و روابط اقتصادی با همسایگان را افزایش دهیم که در این راستا تکمیل راه آهن رشت – انزلی و رشت – آستارا اهمیت ویژه ای دارد.

وی در ادامه به فرارسیدن ۲۷ رجب و مبعث پیامبر اکرم(ص) اشاره و عنوان کرد: بشر در طول تاریخ قبل از اسلام، هزاران پیامبر را دید و همه انبیاء الهی هم هدایتگر به سوی دین خدا بودند اما اسلام دین کامل است.

امام جمعه رشت به بعثت عظیم پیامبر اکرم(ص) اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی نیز در ادامه نهضت پیامبر بود و هیچ انقلاب و تحولی در دنیای معاصر به اندازه انقلاب اسلامی برای بشریت تاثیرگذار نبوده است.

وی با اشاره به ضرورت جدی گرفتن مسئله اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان، خاطرنشان کرد: مدیران سعی کنند گره‌گشا باشند و فرهنگ عمومی کشور و مراکز دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر حفظ حرمت مردم در ادارات، عنوان کرد: مدیران باید عملکرد جهادی داشته باشند؛ مدیری که برای رسیدن به پست و جایگاهی هزینه می‌کند و پول می‌دهد چنین مدیری در تراز نظام نبوده و به درد جامعه نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه همه باید به مسئله عدالت اجتماعی و نشاط مشروع توجه کنند، افزود: عدالت و نشاط از مولفه‌های پیشرفت یک جامعه است و لذا مدیران جامعه را به سمت پویایی و شادابی و عدالت محوری هدایت کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به رفتارهای غیرانسانی برخی دولت‌های غربی و قدرت‌های جهانی در رابطه با زلزله ترکیه و سوریه، گفت: این دولت‌ها نشان دادند که برای انسان هم ارزش قائل نیستند؛ این در حالی است که تاکنون ۸۰ کشور به ترکیه کمک کردند، اما به سوریه فقط ۱۲ کشور کمک کرده و در چنین شرایطی، آمریکای جنایتکار کشورهای کمک کننده به سوریه را تهدید به تحریم می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه