در دهه فجر ۱۴۰۱؛

برق تصفیه‌خانه بهارستان و شبکه آبرسانی آستارا تقویت شد

مدیر امور آب و فاضلاب آستارا مهم‌ترین طرح دهه مبارک فجر امسال را احیا و بهسازی تأسیسات و تابلوهای برقی ایستگاه تصفیه‌خانه بهارستان برشمرد و گفت: آستارا تنها شهرستانی در استان گیلان است که همه روستاهای آن زیرپوشش جهاد آبرسانی قرار گرفتند.

برق تصفیه‌خانه بهارستان و شبکه آبرسانی آستارا تقویت شد

به گزارش هشت‌دی محمدمهدی شیرزاد در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های دهه فجر در این شهرستان اظهار کرد: ۶ طرح در جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تقدیم مردم شد که هدف از اجرای آنها کمک به تقویت سیستم آبرسانی بود.

وی افزود: آستارا شهرستانی درحال‌توسعه و تقاضای آب در این شهرستان نسبت به منابع موجود بسیار زیاد است، ازاین‌رو برنامه و تدبیری برای حفظ شرایط کنونی و کنترل تنش‌های آتی طراحی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب آستارا تصریح کرد: طرح‌های آب و فاضلاب شامل اصلاح و بازسازی ایستگاه پمپاژ و تأسیسات برق تصفیه‌خانه بهارستان آستارا با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال و جمعیت زیرپوشش ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۸ هزار و ۷۵۰ خانوار و سه روستا، اصلاح خط انتقال آب روستای عباس‌آباد با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و جمعیت زیرپوشش یک هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ خانوار در سه روستا بود.

شیرزاد عنوان کرد: احداث اتاقک برق، کلرزنی و فنس‌کشی محوطه چاه عباس‌آباد با اعتبار سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و جمعیت زیرپوشش ۶۰۰ نفر در قالب ۲۰۰ خانوار در ۲ روستا، اصلاح خط انتقال آب روستای کانرود با اعتبار سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و جمعیت زیرپوشش سه هزار و ۱۰۰ نفر در قالب ۷۰۰ خانوار در ۲ روستا از دیگر طرح‌ها بود.

وی افزود: اصلاح شبکه آب روستای ویرمونی با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و جمعیت زیرپوشش ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در قالب ۸۰۰ خانوار، اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از محله فرهنگیان با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و جمعیت زیرپوشش ۱۲۰ نفر در قالب ۳۸ خانوار را از دیگر طرح‌های آب و فاضلاب آستارا برشمرد که امروز به بهره‌برداری رسید.

شیرزاد مهم‌ترین طرح دهه مبارک فجر امسال را احیا و بهسازی تأسیسات و تابلوهای برقی ایستگاه تصفیه‌خانه بهارستان برشمرد و گفت: مهم‌ترین و آسیب‌پذیرترین نقطه تصفیه‌خانه برق آن بود که با تلاش مسئولان ذی‌ربط و نشست‌های مستمری که در شهرستان، استان و کشور برای جذب اعتبار لازم برگزار شد، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان آبفای آستارا این اتفاق مبارک رقم خورد.

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های به‌کاررفته در این تأسیسات برق ایرانی بوده و با استفاده از ظرفیت خود استان گیلان تأمین شده است، افزود: هر پمپ آبی تابلوی برق مختص به خود و در مجموع پنج تابلو وجود دارد؛ ظرفیت کنونی پمپ‌ها ۳۷ کیلووات بوده؛ اما تابلوهای ۴۵ کیلووات در نظر گرفته شده است تا چنانچه ارتقای ظرفیتی در پمپ‌ها صورت گرفت، این امکان در تابلوهای برق هم فراهم باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب آستارا با قدردانی از تلاش‌های فرماندار برای کسب مجوز حفر چاه فلمن (چاه مخزنی گالری دار) از مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان بیان کرد: این طرح که به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد، اقدام مثبت و مبارک دیگری در راستای پایداری آبرسانی به شهرستان است.

وی همچنین از نماینده آستارا در مجلس برای حضور کمیسیون اقتصادی در این شهرستان و کمک به جذب کامل اعتبارها قدردانی کرد و گفت: اتفاق مبارک دیگری با انسجام مدیران و مسئولان باتقوا در آستارا در ماه‌های گذشته شاهد بودیم، مبنی بر اینکه آستارا تنها شهرستانی در استان گیلان شد که همه روستاهای آن زیرپوشش جهاد آبرسانی قرار گرفتند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه