رئیس بنیاد مستضعفان کشور:

۱۲۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان احداث می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان کشور از ساخت یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان تا انتهای سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت موجود توسط بانک‌ها در این سفر ۲۰ میلیارد دیگر تسهیلات قرض‌الحسنه به محرومان، ۱۰ میلیارد تومان به بهزیستی و ۱۰ میلیارد تومان به کمیته امداد به صورت بلاعوض اختصاص یافته است.

۱۲۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان احداث می‌شود

به گزارش هشت‌دی، نشست بررسی مصوبات سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به گیلان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس و اعضای مجمع نمایندگان و جمعی دیگر از مسئولان گیلان برگزار شد.

پرویز فتاح نیز در این جلسه با بیان اینکه توزیع ۱۳۵ هزارمین سند بنیاد علوی یک اقدام مهم در راستای محرومیت‌زدایی در کشور بوده است، اظهار کرد: از روز گذشته توفیق داشتیم در بین مردم شهیدپرور گیلان باشیم و امروز مراسم خوبی در خصوص اعطای سند بنیاد علوی همزمان با چندین استان کشور برگزار شد.

وی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر گذشته به گیلان در خصوص پیگیری وضعیت کارخانه سیمان دیلمان و سیاهکل افزود: مقرر شد ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز جاده سیاهکل به دیلمان و ۱۰‌میلیارد هم به بهزیستی و کمیته امداد آن دو محل تخصیص یابد که این اعتبار قطعی و لازم الاجرا بوده و در این خصوص اقداماتی هم در دست اجرا است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه برای تعیین اراضی به منظور ساخت نهضت مسکن ملی باید تمامی موارد از جمله کاربری کشاورزی و آب و برق گاز درنظر گرفته شود، تصریح کرد: علاوه بر ۱۸ هکتار زمینی که از سوی بنیاد برای نهضت ملی مسکن در گیلان اختصاص یافته، اگر مسئولان استانی هر زمین دیگری از بنیاد را برای ساخت مسکن مناسب تشخیص دادند، این بنیاد آمادگی دارد به این طرح ملی در گیلان اختصاص دهد.

فتاح از ساخت یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان تا انتهای سال آینده خبر داد و گفت: با همکاری بهزیستی و کمیته امداد و با مشارکت بنیاد مستضعفین مقرر شد یک‌هزار و ۲۰۰ مسکن‌ محرومین در گیلان احداث شود.

این مقام مسئول با اشاره به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به محرومان توسط بنیاد مستضعفین اضافه کرد: با توجه به محدودیت موجود توسط بانک‌ها در این سفر ۲۰ میلیارد دیگر تسهیلات قرض الحسنه به محرومان و همچنین ۱۰ میلیارد تومان به بهزیستی و ۱۰ میلیارد تومان به کمیته امداد به صورت بلاعوض اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان هیچ مشکلی از اهدای زمین به صورت عام‌المنفعه در کشور ندارد، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، بنیاد مستضعفان به شرط احداث، زمین در اختیار استان گیلان قرار خواهد داد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور از اهتمام جدی عباسی استاندار گیلان برای پیگیری امور در زمین های مختلف از جمله رفع محرومیت‌ها و توسعه استان قدردانی کرد و اقدامات وی را جهادی و انقلابی خواند.

عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنید

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه‌ رشت نیز در این نشست، مصوبات آن را گامی ارزنده برای مقابله با فقر و محرومیت در مناطق کم برخوردار روستایی و حتی شهر‌های کمتر توسعه یافته‌ استان دانست و به مدیران اجرایی توصیه کرد از این فرصت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و خدمت به مردم محروم بهره‌گیری کنند.

وحدت‌رویه مدیران اجرایی و نمایندگان مردم روند بهره‌گیری از فرصت‌ها را تسریع می‌کند

محمدرضا احمدی سنگری، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست از آمادگی مجموع نمایندگان برای کمک به پیگیری مصوبات این نشست برای تسریع در روند توسعه و مقابله با فقر و محرومیت خبر داد و بیان کرد: تعامل و وحدت‌رویه بین مدیران اجرایی و نمایندگان مردم، می‌تواند روند بهره‌گیری از فرصت‌ها را تسریع کند.

در این نشست سید علی آقازاده و جبار کوچکی‌نژاد از نمایندگان مردم رشت و خمام، حسن محمدیاری نماینده‌ تالش، ماسال و رضوانشهر، ابراهیم نجفی، نماینده‌ مردم آستانه‌اشرفیه و کیاشهر و همچنین رسول فرخی نماینده‌ مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هر یک نظرات خود را در خصوص اولویت‌بندی حمایت‌های بنیاد مستضعفان در حوزه‌ تخصیص زمین برای ساخت مسکن، احیای اراضی و طرح‌های کشاورزی، تخصیص زمین برای ساخت مراکز آموزشی و کلاس‌های درس و همچنین تدوام حمایت‌های مالی برای کمک به ساخت مسکن محرومان و طرح‌های روستایی اشتغالزا ارایه کردند.

هر یک از معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز در این نشست با ارایه‌گزارشی، به تبیین اولویت‌ها و ضرورت‌های استان در حوزه‌ی مسکن و مدرسه سازی، شناسایی خانوار‌های مستحق و نیازمند به مسکن و تسریع در روند اعطای تسهیلات پرداختند و بر لزوم تامین ۳ دستگاه آمبولانس برای مناطق محروم استان بر اساس تعهدات سفر پیشین رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کردند که مورد توافق فتاح قرار گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه