استاد دانشگاه گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

جریان‌سازی سپاه موجب افول سلطه‌طلبی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است

استاد دانشگاه گیلان با اشاره به موانع قانونی بین‌المللی برای تحریم یک نهاد نظامی رسمی، گفت: جریان‌سازی سپاه در تقویت مقاومت در منطقه و حتی در حیاط خلوت آمریکا موجب افول بیش از پیش گفتمان سلطه‌طلبی و فرهنگ برتری‌طلبی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است.

جریان‌سازی سپاه موجب افول سلطه‌طلبی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است

مهیار خانی مقدم در گفتگو با هشت‌دی با بیان اینکه تمام تلاش کشورهای اروپایی به تبعیت از آمریکا این بود که با اغتشاشات اخیر بتوانند غالب مردم ایران را که از وضعیت اقتصادی فعلی که ناشی از تحریم‌ها و سوءمدیریت‌هاست رنج می‌برند، به سمت براندازی ببرند، گفت: آنها برای این کار نیز تمام ابعاد را در نقشه خود دیده بودند.

وی افزود: زمانی که غربی‌ها با عدم همراهی غالب مردم همراه شدند، به‌دنبال این هستند که با تحریم سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی که به خوبی در ناکامی نقشه دشمنان در میدان حضور دارد، هم تنفس مصنوعی به لیدرهای اغتشاشات‌گر جهت دمیدن در خاکستر اغتشاشات بدهند و هم با فضاسازی روانی با دست برتر وارد مذاکرات احیای برجام شوند.

استاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه موانع قانونی بین المللی برای تحریم یک نهاد نظامی رسمی وجود دارد، ادامه داد: البته معتقدم مانند دفعات گذشته با تبصره‌هایی به نقض قوانین موجود خواهند پرداخت از طرفی از عکس‌العمل جمهوری اسلامی حقیقتاً می‌ترسند چون به گونه‌های مختلف، منافع آن‌ها با مواجهه متقابل جمهوری اسلامی به خطر خواهد افتاد.

خانی مقدم بیان کرد: نگاه آن‌ها از یک سو بر این است که حضور منطقه‌ای سپاه را به دلیل تروریستی اعلام کردن، محدود کنند؛ چون جریان‌سازی سپاه در تقویت مقاومت در منطقه و حتی در حیاط خلوت آمریکا موجب افول بیش از پیش گفتمان سلطه‌طلبی و فرهنگ برتری‌طلبی آمریکایی‌ها و اروپایی‌هاست.

این استاد دانشگاه گیلان تاکید کرد: نکته بعدی در مخدوش ساختن تصویرسازی از اقدامات بین‌المللی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ در میان مردم آزاده به ویژه جوانان، ترویج فعالیت‌های سپاه، موجب انگیزش و امید و سلطه‌ناپذیری خواهد شد اما با تروریستی اعلام کردن سپاه، یک تصویر ابتدایی خطرناک است که در اذهان ساخته‌ می‌شود که می‌تواند در فهم انسان‌های کشورهای دیگر، دافعه ایجاد کند.

خانی مقدم با اشاره به اینکه ما هم علاوه بر اقدام متقابل و اعلام تروریستی بودن نیروهای نظامی کشورهای اروپایی و برخورد سخت با نیروهای ایشان در منطقه، باید خروج از NPT را نیز تصویب کنیم، افزود: این گونه اقدامات موجب سرافکندگی دولت‌مردان اروپایی نزد مردم خود و بروز زبونی ایشان در زورگویی خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه