استاندار آذربایجان غربی:

زلزله خوی به ۷۰ روستا خسارت زد

استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه وقوع زمین لرزه در خوی ۶۶۴ مصدوم و ۲ فوتی داشته است، گفت: برآوردهای اولیه از زلزله نشان از آسیب به ۷۰ روستای خوی دارد.

زلزله خوی به ۷۰ روستا خسارت زد

به گزارش هشت‌دی محمدصادق معتمدیان صبح امروز در حاشیه جلسه مدیریت بحران شهرستان خوی اظهار کرد: ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که بین ۲۰ تا ۵۰ درصد آسیب به واحدهای مسکونی شهری و روستایی وارد شده است.

وی گفت: گروه‌های ارزیاب خسارت در منطقه در حال بررسی وضعیت آسیب به واحدهای مسکونی هستند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تعداد مصدومین این زلزله افزود: ۴۴۰ نفر آمار مصدومان تاکنون است که به مراکز درمانی اعزام شدند و متاسفانه ۲ نفر از شهروندان فوت کردند.

معتمدیان از ایجاد اردوگاه و کمپ‌های اضطراری و توزیع چادر در مناطق زلزله زده خبرداد و تصریح کرد: مجموعه نیروهای مسلح امکانات خوبی برای امدادرسانی به مردم وارد شهرستان کردند.

وی با بیان اینکه حمایت‌های خوبی از استانهای همجوار و استان‌های معین صورت گرفته است، افزود: دو فروند هواپیمای باری شامل کمک‌های جمعیت هلال احمر به شهرستان خوی اعزام شدند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به سرمای هوا و بارش برف در برخی از مناطق، اسکان اضطراری در اواویت کاری ما قرار دارد.

توزیع چادر در مناطق زلزله‌زده خوی

پیرحسین کولیوند از توزیع ۳۹۵ دستگاه چادر در ۱۲ روستای حادثه دیده و برپایی ۱۷ اردوگاه اسکان اضطراری در شهر خوی و روستاهای متاثر از زلزله ۵/۹ ریشتری خبر داد و اظهار داشت: تا ساعت ۴و نیم صبح یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ تیم‌های امدادی هلال احمر موفق به ارزیابی ۲۵ روستای حادثه دیده شده‌اند.

وی افزود: تا این ساعت ۶۷ تیم امدادی از شعب هلال احمر آذربایجان‌غربی و تیم‌های واکنش سریع استان‌های همجوار مشغول امدادرسانی و ارزیابی مناطق زلزله زده هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تا ساعت ۴ و نیم صبح ۳۹۵ دستگاه چادر، ۱۰۰ دستگاه بخاری برقی توزیع و ۱۷ اردوگاه اسکان اضطراری به ظرفیت  یک هزار و ۲۰ دستگاه برپا شده است.

گفتنی است، هم اکنون رئیس جمعیت هلال احمر با همراهی دبیر کل این جمعیت و رئیس سازمان امداد و نجات در منطقه زلزله زده حضور دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه