رسوبات سد سفیدرود، معدنی برای تأمین مصالح پروژه‌های گیلان است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از وجود حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسوبات در مخزن سد سفیدرود خبر داد و گفت: این میزان رسوبات خود معدن و پتانسیل بزرگی برای تامین مصالح پروژه های عمرانی استان است.

رسوبات سد سفیدرود، معدنی برای تأمین مصالح پروژه‌های گیلان است

به گزارش هشت‌دی وحید خرمی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسوبات به میزان ۱۰۰ کامیون در مخزن سد سفیدرود ذخیره شده است، اظهار کرد: این میزان رسوبات می‌تواند به‌عنوان منبعی قابل‌توجه برای تأمین مصالح طرح‌های عمرانی استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول ۵۰۰ هزار تا یک میلیون مترمکعب در هرسال از رسوبات سد سفیدرود برداشت می‌شود،  افزود: باتوجه‌به مشکل گیلان در تأمین مصالح طرح‌های عمرانی، رسوبات سد مخزنی سفیدرود به تأمین نیاز استان کمک فراوانی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آمادگی این شرکت برای توزیع این مصالح برای ساخت طرح‌های عمرانی استان خبر داد و گفت: برداشت از رسوبات سد سفیدرود برای تأمین مصالح باعث برداشت کمتر از رودخانه‌ها و کاهش آسیب به محیط‌زیست می‌شود.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که در زمان حاضر آب کشاورزی موردنیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را تأمین می‌کند.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
عجب ترفندی میخواد بزنه لایروبی سد بدون هزینه
لیما
آقای متخصص یه سوال می شه بپرسم در این شرایط که به گفته خودت ۴۰ درصد آورد سد کمتر شده شما اگر مصالح را برداری اختلاف تراز آب چطور جبران می کنی؟می شه مهندس بگی آیا اراضی آبخور سد با مشکل روبه رو می شوند یا نه؟ اینجا چند مسئله پیش می آید بنا به داده های هوا و اقلیم شناسی ماههای آتی ، ماههای پربارشی است و شما با گفتن آنچه که ابتدا گفتم قصد سیاهنمایی دارید، یا قصد خوش رقصی برای تمدید حکم مدیریت عاملتان را دارید و وظیفه اصلی سازمان متبوعتان را که تامین آب برای اراضی شالیزاری رو به ورطه فراموشی بردید یا از روی دانش مهندسی رودخانه، هیدرولوژی با برآوردهای دقیق به این نتیجه رسیدید برداشت رسوب از سد در حالی پیش بینی تداوم خشکسالی هیدرولوژی و اقلیمی متصور بوده و شما به مرز سرریز شدن سد نخواهید رسید ، امکان پذیر بوده و تاثیر به سزای در آبرسانی حدود ۱۷۰ هزار هکتار اراضی پایین دست دارد
در حاشیه