سقوط هواپیمای مسافربری در نپال با ۷۲ سرنشین

یک هواپیمای مسافربری با ۷۲ سرنشین در «پوکارا» نپال سقوط کرده و تاکنون اجساد تعدادی از سرنشینان پیدا شده است.

سقوط هواپیمای مسافربری در نپال با ۷۲ سرنشین

به گزارش هشت‌دی یک مقام فرودگاهی در نپال گفت یک هواپیما با ۷۲ سرنشین شامل ۶۸ مسافر و چهار خدمه یکشنبه (۱۵ ژانویه) در «پوکارا» سقوط کرده است.

به گزارش رویترز به نقل از تلویزیون دولتی نپال، اجساد تعدادی از سرنشینان در محل سقوط هواپیما در غرب این کشور کوچک هیمالیایی پیدا شده است.

این مقام که نمی‌خواست نامش فاش شود گفت که هواپیمای دوموتوره ATR ۷۲ متعلق به خطوط هوایی «یتی» از کاتماندو پایتخت نپال در حال پرواز بود. شهر تفریحی پوکارا در ۲۰۰ کیلومتری غرب کاتماندو قرار دارد.

یک سخنگوی ارتش نپال در خبری تکمیلی گفت که دستکم ۱۶ سرنشین این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش رویترز، صدها نیروی امدادی در حال جستجو در دامنه کوه محل سقوط هواپیما هستند. این سخنگو به رویترز گفت: انتظار داریم اجساد بیشتری پیدا کنیم. هواپیما تکه‌تکه شده است.

به گفته یک مقام محلی، هواپیما هنگام سقوط آتش گرفته و نیروهای امدادی در تلاش برای خاموش کردن آن هستند. به گزارش تی‌آرتی، سخنگوی خطوط هوایی یتی نپال گفت ۱۰ نفر از ۷۲ سرنشین این هواپیما اتباع خارجی بودند.

به گزارش رویترز، یک مقام هوانوردی نپال در گزارش تکمیلی اعلام کرد دستکم ۴۰ نفر در سانحه هوایی یکشنبه جان خود را از دست دادند. جاگانات نیرولا سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نپال افزود: عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه