معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح‌کرد

بهره‌برداری از پروژه ریلی رشت – کاسپین تا پایان بهار سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: پروژه ریلی رشت – کاسپین با توجه به تأمین اعتبار بخشی از آن از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان تا پایان بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پروژه ریلی رشت – کاسپین تا پایان بهار سال آینده

به گزارش ۸دی، “خیرالله خادمی” در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت- کاسپین در گفتگو با خبرنگاران، گفت: برای بهره برداری از پروژه راه آهن رشت – کاسپین و تکمیل کریدور شمال- جنوب تصمیمات بسیار خوبی در نشست با استاندار گیلان گرفته شد که با توجه به تامین اعتبار بخشی از این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان، اهتمام داریم تا پایان بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین به وضعیت پروژه ریلی رشت- آستارا اشاره و اظهار کرد: این ابر پروژه یکی از بزرگترین پروژه های ریلی کشور است که ما را از طریق جمهوری آذربایجان به روسیه و کشورهای اروپایی وصل می کند و ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن برآورد شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰ کیلومتر آن توسط خاتم الانبیاء در حال اجراست و تلاش داریم سال آینده با انعقاد قرار داد این پروژه را ادامه بدهیم.

خادمی گفت: برای تکمیل باقی مانده پروژه آزادراه قزوین – رشت در محدوده منجیل هم برای ایمن سازی و تسریع آن دستوراتی صادر شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: با منابعی که در نظر گرفته شده، همچنین تلاش می شود تا یک باند از پروژه کنار گذر انزلی طی ۲ سال آینده بهره برداری شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصدی تقاطع غیر همسطح گیل لاهیجان ادامه داد: اهتمام داریم تا دست‌کم از یک باند از این تقاطع تا پایان سال به بهره برداری برسد و عبور یکطرفه را از این پل داشته باشیم که موجب کاهش ترافیکی در محدوده این شهر می شود.

به‌گزارش ایرنا، بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه های راه آهن رشت- بندرکاسپین محدوده منطقه آزاد انزلی، کنار گذر ابندرانزلی تقاطع های غیرهمسطح لاهیجان و کلاچای رودسر، کنارگذر لنگرود و چابکسر و نیز جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گیلان از جمله برنامه های امروز معاون وزیرراه و شهرسازی با همراهی استاندارگیلان بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه