استاد دانشگاه گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

تبعیت از ولایت‌فقیه سیره عملی و فکری سردار سلیمانی است

استاد دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه تبعیت از ولایت‌فقیه سیره عملی و فکری سردار سلیمانی بود، گفت: تمام سعی و تلاش این فرمانده جبهه مقاومت در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع)، جلوگیری از تعرض دشمنان و حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران خلاصه شده است.

تبعیت از ولایت‌فقیه سیره عملی و فکری سردار سلیمانی است

حجت‌الاسلام حمید پورعیسی استاد دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت‌دی با اشاره به وجود سردار سلیمانی به‌عنوان یک گنجینه عظیم در بین ملت ایران، اظهار کرد: این شخصیت از دل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تحت آموزه‌های دینی با رهبری امام خمینی (ره) برآمده بود که در واقع مظهر شخصیتی با تربیت دینی است.

وی به پنهان بودن زوایای مختلف شخصیت حاج‌قاسم و عدم آگاهی کامل بسیاری از افراد نسبت به این شخصیت را اشاره کرد و گفت: با توجه‌ به تقارن حضور سردار سلیمانی در ایران و منطقه بسیاری از زوایای وجودی ایشان پنهان است؛ اما حضورشان در زمان جنگ و بعد از جنگ و در سطح منطقه نشان‌دهنده شخصیت تأثیرگذار، نابغه و بی‌بدیل ایشان در دنیا است که در قلمروی وجودی خودش بی‌نظیر است.

استاد دانشگاه گیلان تصریح کرد: تلاش و اثرگذاری سردار سلیمانی در منطقه یا به‌نوعی تغییرات سیاسی، جغرافیایی، نظامی شکل‌گرفته در منطقه، ناشی از عملکرد بی‌نظیر این فرمانده در رهایی بسیاری از کشورها از چنگال استکبار است.

ویژگی‌های بارز حاج‌قاسم در جهت‌دهی و الگوبرداری نسل جوان

پورعیسی با اشاره به ویژگی‌های بارز حاج‌قاسم در جهت‌دهی و الگوبرداری نسل جوان، تصریح کرد: ایمان به خداوند به‌عنوان شاخصه اصلی شهید سلیمانی است که بعضاً در گذر زمان و در عبور از معبرهای انقلاب شاهد بازماندن بسیاری از افراد از مسیر ارزش‌ها هستیم که حتی نسبت به اعتقادات خودشان سست شدند؛ اما ایشان نه فقط در کلام بلکه در عمل به ذات وجودی خداوند معتقد بود.

پور عیسی با بیان اینکه ویژگی اخلاص سردار سلیمانی به‌عنوان یک میراث و گنجینه عظیم محسوب می‌شود، ادامه داد: حاج‌قاسم یک شخصیت فراجناحی بود و وابستگی سیاسی به هیچ طیف و گروهی نداشت. ایشان در کنار ابعاد نظامی و سیاسی به‌دور از هرگونه تعلقات بود این در حالی است که در کنار هم قرارگرفتن این دو صفت در یک فرد منجر به ولایت‌مداری می‌شود.

وی تصریح کرد: شاخصه اصلی عملگرایی ایشان ناشی از ایمان به خداوند و اخلاص و ارادت به اهل‌بیت (ع) است که در ولایت‌مداری ایشان تجلی پیدا کرد.

استاد دانشگاه گیلان با استناد به وصیت‌نامه حاج‌قاسم مبنی بر اینکه «نظام جمهوری اسلامی حرم است»، بیان کرد: این حرم، مقدس است و اگر این حرم از بین برود از اسلام چیزی نخواهد ماند و روح و جان اسلام، ولایت است؛ همچنین ایشان در مواجه با مراجع تقلید تأکید می‌کردند که همه پشتیبان ولایت‌فقیه باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: سردار سلیمانی در عمل ثابت کرد که خدمت به انسان‌ها فارغ از دین، مذهب، کشور و … است؛ لذا کسی که به مرحله خداشناسی و ایمان به خداوند به‌عنوان باور اصلی رسیده باشد، انسانیت در او تجلی می‌یابد، ایشان در مبارزه با داعش و دفاع از مردم مظلوم فارغ از شیعه و سنی بودن کسی خالصانه کار می‌کرد و در همین رابطه نجات ایزدی‌ها در عراق و حرکت ایشان در کردستان عراق در دفاع از مردم منطقه را شاهد بودیم.

پورعیسی به حفظ و حراست از نظام به‌عنوان دغدغه اصلی حاج‌قاسم در زمان حال اشاره کرد و گفت: با توجه‌ به سیاست‌های جهانی نسبت به انقلاب اسلامی و تفکر و اندیشه سردار سلیمانی در حرم بودن جمهوری اسلامی و توصیه‌های مکرر او در تبعیت از ولایت‌فقیه، باتوجه‌به حوادثی که اخیراً در کشور آن را شاهد بودیم؛ اگر سردار سلیمانی در بین ما حضور فیزیکی داشت هیچ‌گاه به‌راحتی از این مسائل عبور نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه مسئله و جایگاه ولایت‌فقیه، نوک پیکان تمام تلاش‌های دشمنان از گذشته تاکنون بوده است، تصریح کرد: این مسئله نشان‌دهنده اهمیت ویژه جایگاه رهبری در نظام است که اگر این جایگاه متزلزل شود قطعاً هیچ اثری از انقلاب، جمهوری اسلامی، اسلام و قرآن نخواهد ماند.

این استاد دانشگاه در پایان با تأکید بر اینکه تبعیت از ولایت‌فقیه سیره عملی و فکری حاج‌قاسم بود، خاطرنشان کرد: تمام سعی و تلاش این فرمانده جبهه مقاومت در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع)، جلوگیری از تعرض دشمنان و حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران خلاصه شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه