معاون گردشگری کشور در آستارا مطرح کرد:

اصلی‌ترین عامل تمایل گردشگران شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری هر منطقه می باشد

“علی‌اصغر شالبافیان” ضمن تاکید بر نقش حائز اهمیت استان گیلان و شهرستان آستارا در بخش گردشگری و جذب توریست داخلی و خارجی گفت: عامل شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری هر منطقه از اصلی‌ترین عامل تمایل گردشگران می باشد.

اصلی‌ترین عامل تمایل گردشگران شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری هر منطقه می باشد

به گزارش ۸دی،علی‌اصغر شالبافیان معاون‌گردشگری کشور در مراسم اختتامیه همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آستارا ضمن تاکید بر نقش حائز اهمیت استان گیلان و شهرستان آستارا در بخش گردشگری و جذب توریست داخلی و خارجی، عامل شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری هر منطقه را بعنوان اصلی‌ترین عامل تمایل گردشگران به اقدامات در یک منطقه اشاره و اظهار کرد: شهرستان آستارا با دارا بودن جاذبه های نظیر آبشار لاتون، گردنه‌حیران، تالاب استیل و ساحل دریای خزر می‌تواند در آینده نزدیک با تعامل و مشارکت دستگاههای اجرایی متولی امر سرمایه گذاری و گردشگری، به قطب گردشگری استان تبدیل گردد.

وی در ادامه با برشمردن اقدامات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جهت تسریع و تسهیل فرآیندهای صدور مجوز گفت: در این راستا تفویض اختیارات به ادارات کل استان‌ها در راستای رفع موانع و سرعت بخشی به فرآیند صدور موافقت اصولی طرح های گردشگری واگذار شده‌است.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: سال گذشته هزینه تعرفه گاز تأسیسات گردشگری هفت برابر پرداخت می‌شد که با پیشنهاد وزیر و تصویب مجلس، نرخ تعرفه گاز تأسیسات گردشگری در سال جاری خدماتی حساب شد و در احکام دایمی بودجه لحاظ گردید.

شالبافیان نمایندگان مجلس را حامیان واقعی حوزه گردشگری دانست و بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اگر اعتقاد بر تأثیر ظرفیت حوزه گردشگری بر توسعه و اشتغال در سراسر کشور، استان گیلان و آستارا دارند انتظار می‌رود این امر را در سیاست‌گذاری تجلی و بروز بدهند.

وی با اشاره به اقدامات گسترده و موثر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در حوزه سرمایه‌گذاری و برگزاری اولین همایش و نمایشگاه تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان گفت: در آبان ماه سال جاری در رشت با حضور مهندس ضرغامی و همچنین برگزاری اولین همایش شهرستانی با حضور معاون‌گردشگری کشور نشان‌دهنده حمایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از امر سرمایه‌گذاری در استان و کشور می‌باشد.

شالبافیان در پایان ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران این همایش، خواستار تعامل و هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی استان جهت رفع موانع بهره‌برداری از زیر ساخت‌های گردشگری استان که بعضا بعلت حتی نداشتن امتیاز آب، برق و گاز به بهره‌برداری نرسیده اند شد و اظهار امیدواری کرد و گفت: در آینده نزدیک با تعامل و هماهنگی سازنده بین دستگاهای متولی شاهد چنین مواردی نباشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه