آیین اهدای جوایز مسابقه “کتاب و زندگی” برگزار شد/ تصاویر

حجت الاسلام مهدوی در مراسم آیین اهدای جوایز مسابقه کتاب و زندگی نهضت کتاب و کتابخوانی را مهم ترین عنصر اثر گذار در قبال تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان دانست و افزود: مهم بودن نهضت کتابخوانی از آنجایی آشکار می شود که هدف دشمنان هویت این مرزبوم را با چاپ و نشر و انتشار کتاب هایی با القای زندگی غربی نشانه می گیرد.

آیین اهدای جوایز مسابقه “کتاب و زندگی” برگزار شد/ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی هشت دی نیوز، حجت الاسلام مهدوی در مراسم آیین اهدای جوایز مسابقه کتاب و زندگی نهضت کتاب و کتابخوانی را مهم ترین عنصر اثر گذار در قبال تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمنان دانست و افزود: مهم بودن نهضت کتابخوانی از آنجایی آشکار می شود که هدف  دشمنان هویت این مرزبوم را با چاپ و نشر و انتشار کتاب هایی با القای زندگی غربی نشانه می گیرد.

IMG_20150421_184046

وی معرفی کتاب مفید به افکار عمومی در راستای نیل به سبک زندگی اسلامی و ساختن تمدن اسلامی را امری لازم و ضروری دانست و گفت :دشمنان برای تمام ظرفیت های خود را با چاب و نشر کتب ظاله و منحرف و شبهه افکن برای هویت زایی ملت به کار گرفته اند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای گیلان با اشاره به تشکل های بی مزد و با مزد وابسته به غرب و ظرفیت های رسانه ای آنها در جنگ و ناتوی فرهنگی تصریح کرد: در مقابل آنها جناح مومن و باورمند که افق دیدشان رسیدن به تمدن نوین اسلامی به جهاد فرهنگی و علمی می پردازند و کتاب هایی که باعث عمق اندیشه و قوام باورهای و نشر باورهای دینی و ملی است را نشر و تبلیغ می کنند.

مهدوی با بیان اینکه این گونه افراد و تشکل های فرهیخته و باورمند باید مورد حمایت فرهنگی اجتماعی و دینی و ملی قرار گیرند خاطر نشان کرد:در این راستا فعالیت های مجمع ناشران انقلاب اسلامی قابل تحسین است.

IMG_20150421_191916

وی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری را احیای فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود امروز یکی از آفت هایی که جامعه ما را تهدید می کند رجوع بی حساب و کتاب جوانان به شبکه های اجتماعی است و دیافت اطلاعات سطحی و غیر عمیق از این شبکه ها است و حمایت و توجه به نهضت کتاب و کتابخوانب تا حدی این خطرات را کاهش می دهد.

مهدوی تصریح کرد: اصحاب رسانه ظرفیت قابل توجهی برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانب در جامعه دارند و می توانند به عنوان منادیان این جبهه فرهنگی نقش آفرینی کنند.

در این جلسه عبدالکریم علی زاده با اشاره به اینکه تامل در مطالعه و شناسایی کتاب خوب از اهداف برگزاری مسابقه کتاب و زندگی است افزود: مرحله نخست این مسابقه با کتاب من زنده ام برگزار شد و این کتاب در جریان مسابقه به تعداد ۱۵۰ هزار جلد چاپ شد.

دبیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه ترویج کتابخوانی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و فعالان در حوزه کتاب باید برای شناساندن کتاب خوب به مردم تلاش کنند،گفت:مرحله دوم مسابقه با کتاب  خانواده برگزار می شود مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی تا ۳۱ اردیبهشت است.

علیزاده با تاکید بر اینکه مردم از کتاب خوب استقبال می کنند گفت: کتاب من زندهام با تبلیغات متوسط چین اقبالی یافت و توانست رکود بزند.

IMG_20150421_192049

وی با اشاره به وجود عدم امکانات و مکان هایی برای عرضه کتا در شهرستان های استان تصریح کرد: بدین منظور مجموعه های برای عرضه کتاب ایجاد شد و نمایشگاههای حاشیه نماز جمعه از جمله این مکان ها است.

دبیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه شبکه‌های اجتماعی مردمی مانند هیئت‌های مذهبی می‌توانند نقش موثری در معرفی کتاب‌های خوب در جامعه داشته باشند،گفت:  ایجاد زمینه برای کسانی کانال ارتباطی بین مردم و جریان توزیع کتاب هستند می تواند دسترسی مردم به کتاب خوب را راحت تر کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه