ضرورت مبارزه سخت با زمین‌خواران در گیلان

نماینده ولی‌فقیه در گیلان طی دیدار با یگان حفاظت اراضی ملی و مسکن راه و شهرسازی کشور گفت: باید با پدیده زمین‌خواری و جنگل‌خواری در سطح کشور و استان برابر قانون و سخت مبارزه شود.

ضرورت مبارزه سخت با زمین‌خواران در گیلان

به گزارش ۸دی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز در دیدار با یگان حفاظت اراضی ملی و مسکن راه و شهرسازی کشور که در این دفتر انجام شد، بر ضرورت معرفی اهمیت منابع‌طبیعی و محیط‌زیست به مردم تاکید و اظهار کرد: بخش اعظمی از زندگی انسان در سایه زندگی پاک است.

وی درخت و جنگل‌های هیرکانی در گیلان را یکی از ظرفیت‌های بکر این استان و در دنیا بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: متاسفانه با وجود این منابع خدادادی، بسیاری از مردم هنوز از این پتانسیل بی‌خبرند.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی جنگل‌ها را ویران کرد، تصریح کرد: جنگل پدیده همه جانبه برای زندگی مردم است، بنابراین باید با پدیده زمین‌خواری و جنگل‌خواری برابر قانون و سخت برخورد شود.

امام جمعه رشت از جلوگیری فعالیت برخی افراد و گروه به‌نام سرمایه‌گذار در گیلان اما دنبال زمین‌خواری و جنگل‌خواری خبر داد و گفت: در همین روستای “ماسوله” زمین‌ را با متری ۲۰میلیون تومان نمی‌توانی خریداری کنید، برخی‌ها در زمان گذشته زمین را با ۱۰میلیون خریداری کرده که الان با ۱۰۰ میلیارد تومان می‌فروشد! باید قانون سختی برای کسانی‌که خواستار خریداری زمین‌های استان هستند در نظر گرفته شود چراکه گاهی اوقات برخی‌ها به‌نام راه‌اندازی تولید، دنبال سواستفاده هستند.

این خطیب گیلانی با بیان اینکه مردم ضامن زندگی و حیات انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: نباید با مردمانی که دنبال تولید واقعی هستند، برخورد شود.

امام جمعه رشت با ابراز اینکه نقطه به نقطه خاک گیلان طلاست و باید از این ظرفیت به‌نحو احسن انجام شود، خاطرنشان کرد: باید از کسانی که دنبال سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال‌زایی واقعی هستند، حمایت شود نه ویرانگران محیط‌زیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
لنگرودی
در طی سالها بارها درباره زمینخواری کوهخواری مردابخواری نامه نوشتیم شفاهی گفتیم به هر مسولی که فکرشو بکنید ! این دولت و اون دولت این مسول و اون مسول هم نداره هیچ فایده ای نداشت آقایون فقط شعار میدن
در حاشیه