امام جمعه شهرستان آستارا:

در شب یلدا دستگیر فقرا و نیازمندان باشیم/ اهمیت موشک و امنیت در اغتشاشات درک شد

امام جمعه شهرستان آستارا با تاکید بر توجه به استفاده معنوی از شب یلدا گفت: ضمن صله ارحام، در کنار هم بودن و دوری از کارهای غلط و باطلی که جزو فرهنگ ما نیست، دستگیری از فقرا و کمک به نیازمندان را هم به یاد داشته باشیم تا برای آنها هم شب یلدای خوبی رقم بزنیم.

در شب یلدا دستگیر فقرا و نیازمندان باشیم/ اهمیت موشک و امنیت در اغتشاشات درک شد

به گزارش ۸دی، امام جمعه آستارا در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد: سلامت و امنیت نعمت‌های بسیار مهم هستند و تا زمانی که از دست نرود، قدرش را نمی دانیم، از دست رفتن سلامتی به آسیب جسمی منجر می‌شود اما به هم خوردن امنیت جامعه را ناامن می‌کند و تبعاتش هم متوجه زندگی افراد می‌شود.

وی در ادامه افزود: امنیتی که نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور، مرزها و حتی منطقه تامین کرده نعمت بزرگی است، اگر شکرگزار نعمتی باشیم، خداوندی که بی‌نیاز از ما و دعای ما است، آن نعمت را بیشتر می‌کند و اگر ناسپاسی کنیم، آثار آن را خواهیم دید. زمانی گفته می‌شد اگرچه در کشور گرانی هست، عوضش امنیت داریم و عده‌ای می‌گفتند که موشک با وجود سفره خالی به چه دردی می‌خورد ولی زمانی که اغتشاش‌ها رخ داد، به اهمیت و ارزش امنیت پی‌بردند.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی بیان کرد: کشور حدود سه ماه درگیر آشوب و اغتشاش از سوی عده‌ای خودفروخته شد که در شهرها و نقاط مختلف صدمات و لطماتی وارد کردند و البته دیگر فروکش کرده و هرچند هر از گاهی دست و پا می‌زنند اما بساطشان در حال جمع شدن است. با وجود اینکه چند روز یک‌بار فراخوانی می‌دهند، به جز تعداد معدودی از مزدوران خودشان کسی همراهی نمی‌کند اما باید مراقب باشیم و حواسمان باشد که در آینده دیگر فرصتی به دستشان ندهیم تا دوباره جامعه را به آشوب بکشند.

این خطیب گیلانی گفت: افرادی در آن دوران نگران آسیب به کسب و کار خود شده بودند و مدام سوال می‌کردند که این وضعیت چه زمانی به پایان می‌رسد، این امر نشان می‌دهد که اگر قدردان نباشیم، دشمنان ما، دشمنان دین و دشمنان خدا دنبال این هستند که امنیت را از ما بگیرند. در دوران اغتشاشات آمریکا ۱.۵ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک کرد تا فقط در بحث دامن زدن به اغتشاشات از طریق فعالیت رسانه‌ای، فضای مجازی و تامین سلاح برای قتل هموطنان هزینه کنند.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت و استفاده از بمب هسته‌ای، ادامه داد: هدف آنها از چنین اقدامی این بود که از یک طرف جلوی پیشرفت در صنعت هسته‌ای و از طرف دیگر جلوی پیشرفت نظامی و صنعت موشکی ایران را بگیرند. چنانکه مقام معظم رهبری در زمان مذاکرات برجام می‌گفتند هدف غربی‌ها این است که پس از برجام هسته‌ای سراغ برجام موشکی و سایر مسائل بروند، اغتشاشات نشان داد با همین کارهای کوچک تلاش دارند که مسئولان تمام انرژی و وقت خود را برای تامین امنیت داخلی بگذارند تا از سرعت پیشرفت موشکی کم کنند و عقب بمانیم.

حجت‌الاسلام باقری ارومی همچنین اظهار کرد: در هفته پیش‌رو مناسبت شب یلدا به عنوان طولانی‌ترین شب سال را داریم که جزو فرهنگ و آیین ملی است و هر سال مردم در نقاط مختلف کشور آن را با جمع شدن در کنار هم و صرف تنقلات جشن می‌گیرند و شب را به صبح می‌رسانند. همان‌طور که روز برای انسان محل معیشت، کار و تلاش برای بقای جسمانی و حیات قرار داده شده، شب هم برای حیات روحانی و معنوی می‌باشد و بارها در قرآن به شب و اهمیت آن اشاره شده است.

امام‌جمعه آستارا با تاکید بر توجه به استفاده معنوی از شب یلدا بیان کرد: ضمن صله ارحام، در کنار هم بودن و دوری از کارهای غلط و باطلی که جزو فرهنگ ما نیست، دستگیری از فقرا و کمک به نیازمندان را هم به یاد داشته باشیم تا برای آنها هم شب یلدای خوبی رقم بزنیم.

وی ضمن تبریک ۲۶ آذر، روز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: این مناسبت یادآور دلاورمردی و رشادت رانندگان و ناوگان حمل و نقل در دوران دفاع مقدس است که در رساندن مایحتاج مورد نیاز به جبهه‌ها حماسه آفریدند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با اشاره به اینکه امروز هم این افراد جزو کسانی هستند که چرخ اقتصاد را می‌گردانند و به عنوان سربازان جهاد اقتصادی فعالیت می‌کنند، از افرادی هم که در اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تامین کردن زیرساخت‌ها زمینه این مهم را فراهم می‌کنند، قدردانی کرد.

خطیب گیلانی با اشاره به ایام فاطمیه، اهمیت جایگاه و شخصیت حضرت فاطمه (س) در عالم خلقت و لزوم پیروی از فضایل اخلاقی ایشان و حضرت علی(ع) در راه کسب رضای الهی را مورد اشاره قرار داد و ولایت فقیه را به عنوان ادامه دهنده راه این سلسله و میزان پیروزی از وی را معیار قرار گرفتن افراد در مسیر حق و باطل عنوان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه