دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان:

افزایش نظارت‌ جهت مبارزه با قاچاق در گمرک آستارا/ حق‌بیمه اشتغال بهبودیافتگان را ستاد مبارزه با موادمخدر پرداخت می‌کند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به افزایش کشف مواد مخدر در آستارا در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: با توجه به کاستی‌های موجود در گمرک آستارا در صورت صلاحدید مسئولان گمرک، پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندار می‌توان نسبت به استفاده از سگ‌های موادیاب نیز اقدام کرد.

افزایش نظارت‌ جهت مبارزه با قاچاق در گمرک آستارا/ حق‌بیمه اشتغال بهبودیافتگان را ستاد مبارزه با موادمخدر پرداخت می‌کند

به گزارش ۸دی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان امروز در نشست مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان آستارا اظهار کرد: در نتیجه فعالیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آستارا در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش کشف تریاک، هرویین، حشیش و شیشه بودیم. با این وجود با توجه به کاستی‌های موجود در گمرک آستارا در صورت صلاحدید مسئولان گمرک، پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندار می‌توان نسبت به استفاده از سگ‌های موادیاب نیز اقدام کرد.

وی در ادامه افزود: البته استقرار نیروهای کارکشته مبارزه با مواد مخدر و اختصاص نقطه‌ای در محوطه‌ گمرک آستارا برای نصب دستگاه ایکس‌ری با پیگیری مسئولان در شورای تامین استان تصویب شد اما از آنجایی که اعتبارهای استانی کافی نبود، در رایزنی با مرکز قرار شد استاندار ماه آینده در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین آن را از محل اعتبارهای ملی پیگیری کند. با توجه به اینکه آستارا شهرستانی گردشگرپذیر است و وجود معتادان متجاهر زیبنده آن نیست، انتظار می‌رود ۶ منطقه آلوده موجود به صورت دوره‌ای سرکشی و پاکسازی شوند.

محمدعلی اباذری بیان کرد: سه کمپ ترک اعتیاد در شهرستان آستارا فعال است که انتظار می‌رود بازدید سرزده از آنها به ویژه از سوی بهزیستی در قالب اکیپی با همراهی مرکز بهداشت و نماینده فرمانداری در دستور کار قرار بگیرد و شهرداری‌ها نسبت به ساماندهی آنها با هماهنگی بهزیستی اقدام کنند و سهم خود را در این زمینه پرداخت نمایند. ۶ مرکز متادون درمانی موجود نیز باید از سوی مرکز بهداشت با هماهنگی فرمانداری مورد بازدید سرزده قرار بگیرند و رسیدگی به تخلف‌های احتمالی به جد در دستور کار باشد، چرا که در مواردی مشاهده شده که متادون‌ها برای فروش به عطاری‌ها سوق پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه همچنین با توجه به افزایش تعداد و فعالیت عطاری‌ها انتظار می‌رود صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت بررسی صلاحیت علمی و تخصصی افراد متقاضی پیش از ارائه مجوزها اقدام لازم را بعمل آورند، گفت: اعتبار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی مانند استفاده از گروه‌های تئاتر جهت اجرای نمایش در سطح شهرها از جمله بازارهای روز در نظر گرفته و در این راستا ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به آموزش و پرورش استان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: قطعه زمینی در جاده لاکان به مساحت ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ مترمربع جهت ترک اعتیاد معتادان متجاهر با ظرفیت ۲۵۰ نفر اختصاص یافته که مجوزهای لازم از بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دریافت شده است. همچنین سوله‌ای با هماهنگی فنی و حرفه‌ای برای آموزش معتادانی که در دوره ترک هستند، در نظر گرفته شده است تا با فنون مختلف مورد نیاز بازار کار آشنا شوند و در این راستا با ایران رادیاتور هماهنگی انجام شده تا آموزش نصب و تعمیرات پکیج ارائه شود.

اباذری خاطرنشان کرد: برای کارفرمایانی که با معرفی بهزیستی از بهبودیافتگان جهت اشتغال استفاده کنند، هر ۶ ماه حق بیمه‌ای که بر عهده آنها است را ستاد مبارزه با مواد مخدر به تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه