سردار فدوی:

مرحوم رستم قاسمی غیر از سپاه یک ریال حقوق از جایی نگرفت

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: مرحوم قاسمی یک لحظه از سپاه جدا نشد و هرگز اجازه نداد پرونده‌اش را در هنگام وزارت به دولت بفرستند او در داخل سپاه بود و یک ریال از جای غیر از سپاه حقوق نگرفت و اینگونه زندگی کرد.

مرحوم رستم قاسمی غیر از سپاه یک ریال حقوق از جایی نگرفت

به گزارش ۸دی،مراسم تشییع پیکر مرحوم سردار رستم قاسمی وزیر سابق راه و فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز (یکشنبه ۲۰ مهرماه) با حضور جمعی از همرزمانش در شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم با بیان اینکه رستم قاسمی در ۱۶ سالگی در جزیره خارک پاسدار انقلاب اسلامی شد، گفت: زمان پاسداری مرحوم قاسمی کمی بعد از سن تکلیف او بود. او غیرت خاصی داشت که ما این غیرت را پس از سال‌های یعنی بعد از ۴۰ سال در لحظات مرگ هم شاهد بودیم.

وی با اشاره به ماموریت سردار قاسمی در اواخر عمر او بیان کرد: مرحوم رستم قاسمی در حالی که در یک ماموریت دوگانه هم برای کار و هم برای دیدن برخی از متخصصان جهانی که در یک کشور بودند، حضور داشت، اما او پیش از این که به بیمارستان برود جلسات مهم کاری را برگزار کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه برادر پاسدار رستم قاسمی در حالی غیرت کاری داشت که همه بدن او را مریضی گرفته بود، بیان کرد: با وجود این شرایط غیرت پاسداری او اجازه نداد که حتی یک جلسه یا کار را تعطیل کند. در طول این سال‌ها، طولانی در نیروی دریایی سپاه، ستاد کل سپاه و دولت این یک شاخصه بسیار ویژه بود چراکه این روایت را با تمام قلب خود به تمام معنا درک کرده بود که اگر کل عبادت ۱۰ بخش داشته باشد ۹ بخش از آن خدمت به مردم است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به خدمات سردار رستم قاسمی تصریح کرد: مرحوم قاسمی در روال خدمت به مردم بی‌نهایت بود و هیچ‌کاری نبود که به برادر قاسمی سپرده شود و آن کار به سرانجام نرسد. این موضوع در سپاه به طور کامل این گونه بود و بسیاری از پروژه‌ها و کارهای زیرساختی که مردم روزانه با آن در سواحل جنوبی و دریا سر و کار دارند در زمان مسئولیت برادر قاسمی در قرب نوح نیروی دریایی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه انجام شد.

سردار فدوی با بیان اینکه شیوه فعالیت سردار قاسمی یک روش الگو برای خدمت رسانی است، تاکید کرد: در این روش باید از تمام توان خود و دیگران برای خدمت به مردم بهره جست در حالی‌که کم‌توقع بود و هیچ‌گاه از هیچ‌فردی توقع نداشت و توفیق خدمتگزاری به مردم که خداوند به او داده بود را به عنوان یک بدهکاری تلقی می‌کرد.

وی افزود: هنگامی که خداوند به انسان توفیق می دهد برای بندگانش خدمتگزار باشد به خداوند متعال بدهکار شده و در ازای این بدهکاری سعی می‌کند بیشتر فعالیت کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برادر رستم قاسمی یک لحظه از سپاه جدا نشد و هرگز اجازه نداد پرونده‌اش را در هنگام وزارت به دولت بفرستند. او در داخل سپاه بود و یک ریال از جای غیر از سپاه حقوق نگرفت و اینگونه زندگی کرد.

سردار فدوی در پایان با اشاره به مکاتبه پزشک سردار رستم قاسمی با رئیس جمهور خبرداد و گفت: پزشک معالج مرحوم قاسمی طی نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست کرد با توجه به اینکه مریضی او خیلی  پیشرفت کرده، او نباید کار کند و نیاز به استراحت دارد با این وجود رستم قاسمی آخرین کار محوله را انجام داد بعد در آی سی یو بیمارستان بستری شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه