مدیرکل راه آهن گیلان خبر داد:

افزایش ۴۴ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی گیلان

مدیرکل راه آهن گیلان، از جابجایی بیش از ۴۰۰ هزار مسافر از راه آهن شمال ۲ در ۸ ماه گذشته خبر داد و گفت: جابجایی مسافر در گیلان با مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۴ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی گیلان

به گزارش ۸دی،غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان آبان ۸۲۴ هزار و ۴۶۵ مسافر از ناوگان ریلی راه آهن شمال ۲ جا به جا شده اند اظهار کرد: از این تعداد ۴۹۲ هزار و ۴۲۰ مسافر از گیلان خارج شده اند.

وی افزود: جابجایی مسافر در راه آهن شمال ۲ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد و در گیلان ۴۴ درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل راه آهن شمال ۲ همچنین با اشاره به تخلیه و بارگیری کالا گفت: در این مدت ۷۸۱ هزار و ۶۰۸ تن کالا بارگیری شده که ۱۷ درصد افزایش داشته است.

ولدی با بیان اینکه در این مدت همچنین یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۶ تن کالا هم تخلیه شده است عنوان کرد: تخلیه بار در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۷۱۳ هزارتن کالا در گیلان بارگیری و ۷۴۲ هزارتن تخلیه شد گفت: بارگیری کالا در گیلان ۳۶ درصد و تخلیه کالا ۲۶ درصد افزایش داشته است.

ولدی تصریح کرد: مصالح خاکی، محصولات صنایع فولاد، لوله‌های فولادی و خودرو از نمونه بارز کالا‌های تخلیه و بارگیری شده در این مدت است.

مدیرعامل راه آهن گیلان با اشاره به اینکه راه آهن شمال ۲، ۵۲ دهنه تونل و ۸۷۷ پل آبرو دارد گفت: این راه آهن همچنین بیشترین شیب و فراز کل کشور را دارد.

وی با بیان اینکه راه آهن شمال ۲، روزانه ۲ رام قطار ورودی و ۲ رام قطار خروجی با واگن‌های ۴ و ۵ ستاره به مقصد مشهد دارد افزود: از ظرفیت آن برای جا به جایی مسافران رشت – تهران و بالعکس نیز استفاده می‌شود.

راه آهن شمال ۲؛ ۱۵ اسفند ۹۷ به شبکه سراسری راه آهن متصل شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه