سید محمد شفیعی

حادثه تروریستی شیراز و واکنش سلبریتی‌ها

عکس‌العمل‌ اپوزیسیون‌ها، سلبریتی‌ها و آشوبگران داخلی در رابطه با حادثه تروریستی شیراز را می‌توانید در این یادداشت بخوانید.

حادثه تروریستی شیراز و واکنش سلبریتی‌ها

به گزارش ۸دی: همواره وقتی در کشوری آشوب و اغتشاشات‌ خیابانی به راه می‌افتد، بهترین زمان برای جولان دادن گروهک‌های تروریستی فراهم می‌شود.

در روزهایی که تمرکز حافظان امنیت تمرکزشان بر کنترل اغتشاشات‌ داخلی بوده، متاسفانه یکی از نیروهای وابسته به داعش وارد حرم حضرت‌ احمدبن‌موسی(ع) شده و تعدادی از هموطنان ما را به شهادت رسانده و زخمی می‌کند. بعد از این اتفاق داعش مسئولیت این حادثه را با اعلان در سایت رسمی خود به‌ عهده می‌گیرد و حتی در هفته‌نامه خود به این حرکت خود افتخار کرده و تعداد کشته شدگان این حادثه را بیشتر از آنچه منابع رسمی در ایران اعلام کردند، اعلام می‌دارد.

خبرگزاری‌‌هایی نظیر رویترز، دویچه‌له‌فارسی و.‌.‌…. نیز این اقدام را تروریستی خوانده و تروریستی بودن آن را تایید می‌کنند.

اما عکس‌العمل‌ها در میان اپوزیسیون‌ها، سلبریتی‌ها و آشوبگران داخلی چه بود؟
سلبریتی‌ها که در جریان اغتشاشات همواره از آشوب به‌ راه افتاده حمایت‌ می‌کردند اکثرا سکوت کرده و واکنشی نسبت‌ به این موضوع نشان ندادند تا با این عمل خود نشان‌دهند که به دنبال‌ خون‌بازی سیاسی بوده و آنچه را که در راستای منفعتشان هست بازگو می‌کنند و آنچه که بر ضررشان باشد یا فایده‌ای برایشان نداشته باشد را بازگو نمی‌کنند.

اما از سلبریتی‌های خارجی چه خبر؟ آنها چرا در رابطه با این موضوع هیچ واکنشی ندادند؟ آنهایی که از اغتشاشات داخل ایران حمایت کردند و دغدغه حقوق‌بشر داشتند، ندیدند که در این حادثه کودکی پدر و مادر خود را از دست داد، کودکانی شهید شده و برخی زخمی شدند. زنان و دخترانی در این حادثه به شهادت رسیدند، چرا صدایشان در نیامد؟ آیا این موضوع برای صهیونیسم‌ جهانی صرفه‌ای نداشت که بار دیگر سلبریتی‌ها را برای این موضوع به‌خط کنند!

اپوزیسیون و اغتشاشگران چه کردند؟ طبق معمول با وارد کردن شبهه‌هایی به ماجرا و کلید واژه((کار خودشونه)) سعی کردند موج‌سواری جدیدی به راه بیندازند.

اولین شبهه راجب تاریخ بیانیه داعش بود که گفتند ربیع‌الاول ۲۹ روز است نه ۳۰روز
جواب! : ربیع الاول بر اساس هلال ماه می‌تواند ۲۹ روز باشد یا ۳۰ روز و بستگی به رویت هلال ماه دارد، در ثانی رویت ماه در حکومت داعش با کشورهای عربی متفاوت است و آنها تقویم خاص خود که تقویم دارالخلافه است را دارند.

شبهه بعدی که وارد می‌کنند بعد از جوابی که بر سر تاریخ گرفتند: مگر نگفتید داعش نابود شده پس این چه بود؟
جواب: بله، داعش نابود شده و در سوریه و عراق حتی یک‌وجب خاک در تصرف و کنترلشان نیست. اما تفکر داعش نابود نشده و شاهد آن بودیم که مجددا در حال جمع‌آوری نیرو هستند و اجیر کردن یک نفر برای اینکار نیز که تفکراتش همسو با آنها باشد، ممکن است.

بعد از این نیز به نحوه ورود عامل ترور شبهه وارد می‌کنند که چگونه می‌شود در امنیتی‌ترین شب‌ها این اتفاق رخ دهد؟
جواب: به قول خودشان در امنیتی‌ترین شب‌ها، نیروهای امنیتی در تلاش برای حفظ امنیت خیابانهای کشور و جلوگیری از اغتشاشات و عدم آسیب به اموال عمومی تمرکز کرده‌اند و تمرکز اصلی بر روی اینجاست. شما چه انتظاری دارید؟ وقتی به نحوه ورود عامل ترور ایراد وارد می‌کنید، شخص با پوشاندن صورت خود و … جلب توجه می‌کند پس نمی‌آید این کار را کند و مثل مردم عادی به سمت حرم می‌رود، سلاح را نیز در یک ساک گذاشته که معمولا همراه زوار مسافر و…. یک ساک ممکن است باشد، از سوی دیگر خدام حرم‌ امام‌ رضا(ع) مسلح نیستند و فقط بازرسی می‌کنند تا شخص وسیله‌ خرابکاری همراهش نباشد، حال انتظار دارید خدام حرم احمد بن‌ موسی(ع) مسلح باشند؟ مورد بعد که عامل ترور بعد از رسیدن به ورودی حرم، سلاح خود را بیرون آورده و شروع به تیراندازی می‌کند پس فرصتی برای خدام حرم نمیماند که بخواهند بازرسی کنند!

وقتی عضو سابق شورای شهر شیراز (مهدی‌ حاجتی) که به خارج از کشور رفته و به اجنبی پناهنده شده، چندی قبل از حادثه راجب خرابکاری شرافتمندانه (خونریزی شرافتمندانه) است و بعد این اتفاق می‌افتد…..
بیدار شوید

در آخر برای آنهایی که هنوز در خواب غفلت مانده و بیدار نشده‌اند، بیدار شوید!! دشمن بر روی جهل شما حساب کرده و سواری می‌کند.
ببینید که هدف از این اغتشاشات فقط ساختن سوریه دوم از ایران است. هزینه دیر فهمیدن برخی را نباید مردم بی‌گناه با خون خود بدهند. بیدار شوید تا قبل از آنکه با لگد دشمن از خواب بیدار شوید و شاهچراغ نمونه‌ای از دیر فهمیدن برخی است که وارد این اغتشاشات شده‌اند.

سید محمد شفیعی
فعال رسانه‌ای

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه