استاندار گیلان در آئین افتتاحیه حرم مطهر امامزادگان سید ابراهیم و سید قاسم(ع) آستارا؛

اهتمام جدی دولت سیزدهم بر شکوفایی اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی آستارا

استاندار گیلان گفت: دولت سیزدهم در ایجاد بسترهای لازم سرمایه گذاری و فراهم سازی زیرساخت‌ها برای شکوفایی اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی آستارا اهتمام جدی دارد.

اهتمام جدی دولت سیزدهم بر شکوفایی اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی آستارا

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان امروز در آئین افتتاحیه حرم و رونمایی از ضریح مطهر امامزادگان سید ابراهیم و سید قاسم(ع) آستارا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و امام شهیدان، اظهار کرد: در سفر به شهرستان آستارا و در مسیر خدمت به مردم، حضور در بارگاه نورانی این امامزادگان واجب التعظیم و جمع صمیمانه مردم مومن این شهرستان توفیقی الهی بوده است.

وی در ادامه افزود: وجود بارگاه ملکوتی امامزادگان در نقاط مختلف گیلان نشان از ولایتمداری مردم این سامان از دیرباز دارد و منشا اعتقادات و باورهای دینی و معنوی و ارزشهای اسلام ناب و انقلاب اسلامی است.

اسدالله عباسی با تشریح خدمات دولت مردمی و انقلابی به مردم، همگرایی مسئولان در رده های مختلف و همراهی مردم را راهگشای برون رفت از مشکلات و نیز رشد و تعالی کشور دانست.

این مسئول خدمت صادقانه به مردم را اولویت و راهبرد دولت آیت الله رئیسی تحت منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: همه خدمتگزاران مردم در حوزه های مختلف از جمله جان برکفان نیروی نظامی و انتظامی، مرزبانی، ارتش، بسیج و سپاه، نیروی دریایی و دیگر حافظان نظم و امنیت کشور، در تلاشند تا خدمات در شان به مردم ارائه کنند.

وی با اشاره به سفر یک روزه خود به آستارا با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و دیدار چهره به چهره با مردم و بازدید از چندین پروژه در حوزه های گوناگون زیربنایی، عنوان کرد: سفرهای شهرستانی در جهت بررسی میدانی و جهادی مسایل و مشکلات مردم برگزار می شود و تاکنون بخش اعظمی از مشکلات در این سفرها احصا و دستورات لازم برای رفع آنان صادر شده و پیگیری ها تا حصول نتیجه ادامه دارد.

وی با تشریح اقدامات دولت سیزدهم و تلاش شبانه روزی دولتمردان برای رفاه مردم در استان گیلان به مدیران تاکید کرد که زندگی را برای مردم تسهیل کنند.

استاندار گیلان ادامه داد: هم اکنون هماهنگی خوبی برای رفع مشکلات مردم در آستارا با ظرفیت های اقتصاد گردشگری، کشاورزی و دریا وجود دارد که باید شکوفا شود. دولت سیزدهم و به تبع آن متولیان استان، در ایجاد بسترهای لازم سرمایه گذاری و فراهم سازی زیرساختها برای شکوفایی اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی آستارا اهتمام جدی دارد.

وی تصریح کرد: آستارا با دارا بودن مواهب الهی و نیز ظرفیت های فراوان، با حمایت از سرمایه گذاران و در نظر گرفتن حفظ آمایش سرزمینی، باید به جایگاه اصلی خود دست یابد.

استاندار گیلان به نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با پوتین در زمینه راه اندازی راه آهن رشت- آستارا و دستورات رئیس جمهوری در این حوزه با توجه به اهمیت این مهم، خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده و برگزاری جلسات مختلف، از طریق تهاتر نفتی ۸۰۰ میلیون یورو برای احداث راه‌آهن رشت آستارا در نظر گرفته شده تا این خط ریلی به فضل الهی و تلاش مدیران متولی طی ۳ سال به اتمام برسد.

 وی در ادامه موفقیتهای ایران اسلامی در حوزه تحول اقتصادی با اراده قوی دولت سیزدهم را موجب عصبانیت دشمن خواند و گفت: باید ضمن نگاه و امید به پروژه های مهمی نظیر راه آهن که در آینده به بهره برداری می رسد، با افزایش تولیدات، صادرات، رونق اشتغال و مسکن و رفاه اجتماعی با شعار راهبردی سال، این موفقیت ها تداوم یافته و راه نفوذ دشمن بسته شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دستورات لازم در بازدید های میدانی برای رفع مشکلات مردم آستارا و فعالان اقتصادی و تجاری صادر شده است، به مزیت های این شهرستان اشاره و اظهار کرد: در بخش صنایع دستی، فعالیت ۱۴۴۲ هنرمند صنایع دستی بخشی از ظرفیت های بسیار خوب این منطقه است که باید حمایت شود.

وی تغییر زمان صادرات به زمان مطلوب باغداران کیوی و نیز رفع مشکلات سالهای قبل تولید کنندگان این محصول را امری در جهت حمایت از کشاورزان کیوی کار و  رضایتمندی آنان برشمرد و گفت: ارائه تسهیلات مناسب و شناسنامه دار کردن باغاتی که محصولی با کیفیت تولید و ارائه می کند در توسعه و رونق این محصول نقش بسزایی دارد. دولت سیزدهم و خدمتگزاران مردم در استان گیلان عزم خود را برای خدمت صادقانه به مردم و اجرا و نظارت میدانی جزم کرده اند و با افتخار پای کار مردم هستند.

در این آئین که مسئولان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان، استاندار گیلان را همراهی می کردند، عباسی در دیدار چهره به چهره پای صبحت و درددل مردم منطقه نشست و دستورات لازم برای رفع نیازها و مشکلات شان را صادر کرد.

استاندار گیلان همچنین ضمن دیدار صمیمی با مردم روستای عنبران بخش مرکزی آستارا، با حضور در یکی از سردخانه ها و مراکز بسته بندی محصولات کشاورزی این شهرستان در جریان چگونگی فعالیت های این مجموعه  قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع مشکلات و تسهیل در امور سرمایه گذاری بخش خصوصی را صادر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه