استاندار گیلان:

تاخیر در بهره برداری از پروژه های مرتبط با فرآیند تقویت تجارت، پذیرفتنی نیست

استاندار گیلان گفت: همه پروژه ها به ویژه طرح هایی که مرتبط با فرآیند تقویت تجارت هستند، تاخیر در بهره برداری از آنها پذیرفتنی نیست.

تاخیر در بهره برداری از پروژه های مرتبط با فرآیند تقویت تجارت، پذیرفتنی نیست

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستانهای مختلف گیلان؛ صبح امروز در سفر یک روزه به آستارا با همراهی مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط، از روند گسترش پایانه حمل و نقل صادراتی کالا، پروژه گردشگری تالاب بین المللی استیل و نیز مسیر ریل گذاری راه آهن رشت- آستارا در این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدیدها تاکید کرد: همه پروژه ها به ویژه طرح هایی که مرتبط با فرآیند تقویت تجارت هستند، با همتی مجدانه و عزمی جهادی و انقلابی، به سرانجام برسد و تاخیر در بهره برداری از آنها، پذیرفتنی نیست.

استاندار گیلان با اشاره به مسیر شمال جنوب و نقش مهم راه آهن گیلان در آستارا با عنایت به منویات و ارزش‌گذاری رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهوری به این مهم؛ تصریح کرد: فعال شدن اقتصاد دریا، تسهیل تجارت دریایی و حمل و نقل دریایی و زمینی از جمله ثمرات تکمیل مسیر یاد شده است.

عباسی افزود: تلاش کردیم از یک‌سال گذشته همه این موارد را رفع کنیم مانند حیران که سرمایه گذار با تمام توانش ظرفیت‌های اینجا را به‌کار گرفته است ما هم زیرساخت‌هایی مانند گاز و فناوری اطلاعات را موطف هستیم در اختیارشان بگذاریم.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی پایدار با سرمایه‌گذاری در مجموعه هتل و تله‌کابین حیران ایجاد شده است که هر روز بیشتر می شود و این افتخاری برای نگین بسیار زیبای استان است و امید می‌رود بتوانیم به درستی استفاده کنیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: در سایر مجموعه‌ها مانند تالاب استیل و ساحل شهرستان آستارا نیز همین امکانات را داریم که در پی شکوفا کردن آنها هستیم.

عباسی با اشاره به مزیت‌های بخش کشاورزی آستارا مانند کیوی و برنج ادامه داد: همچنین در بخش‌های ترانزیت کالا نیز ساخت پایانه‌ای را برای کامیون‌هایی که در شهر مشکل ایجاد کرده بودند، دستور تسریع کار داده شد تا مشکلی پیش نیاید.

وی اظهار کرد: در بحث اشتغال، مسکن و سایر موارد نیز باید ورود کنیم که امروز در نشستی با حضور همه مسئولان شهرستان تصمیم‌هایی که در جریان این بازدیدها گرفته شد، مصوب خواهیم کرد.

 بازدید میدانی از پروژه های مهم عمرانی عام المنفعه، کشاورزی، صنعتی، گردشگردی و اقتصادی ،دیدار چهره به چهره با مردم، نشست با تجار و بازرگانان، بهره برداری از ساختمان مرمت شده امام زادگان ابراهیم و  قاسم (ع) و دیدار با خانواده معزز شهید از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه عباسی نماینده عالی دولت در استان به شهرستان مرزی بندر آستارا است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه