تسهیلگری در تشکیل تعاونی برای فعالان حوزه صنایع دستی گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، گفت: فعالان حوزه صنایع دستی که به صورت مشاغل خانگی مستقل مشغول هستند می توانند با تشکیل تعاونی های تامین نیاز تخصصی ضمن بهره مند شدن از حمایت های دولت، افرادی را که به صورت انفرادی مشغول هستند را در بخش های مختلف تولید نظیر تامین مواد اولیه، بازاریابی و فروش و برندینگ مورد حمایت قرار دهند. 

تسهیلگری در تشکیل تعاونی برای فعالان حوزه صنایع دستی گیلان

به گزارش ۸دی، روستای فشتکه خمام، نخستین روستای ملی حصیر ایران است. فشتکه طبیعتی زیبا و سرسبز دارد. حصیرهای این منطقه به کشورهایی مثل آلمان، فرانسه و امارات صادر می شود. ماده اولیه این حصیرها از خود منطقه تامین می شود و در جنگل نزدیک روستا رشد می کند.

موزه ملی حصیر گیلان شهریور ماه امسال با هدف احیا و زنده نگهداشتن هنر حصیر بافی که از قدیمی‌ترین صنایع دستی و کهن‌ترین دست بافته‌های گیلان است در روستای فشتکه خمام راه اندازی شد.

برای ساخت این موزه ۵ میلیارد ریال هزینه شده و در آن اشیای مربوط به حصیربافی، اسناد، تصاویر و همه محصولات مرتبط به حصیر بافی به نمایش گذاشته شده است.

“سیاوش آقاجانی” مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در حاشیه بازدید از موزه ملی حصیر گیلان که با حضور استاندار گیلان برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های این اداره کل در حوزه اشتغال و تعاون و تسهیلات حمایتی اظهار کرد: فعالان حوزه صنایع دستی که به صورت مشاغل خانگی مستقل مشغول هستند می توانند با تشکیل تعاونی های تامین نیاز تخصصی ضمن بهره مند شدن از حمایت های دولت، افرادی را که به صورت انفرادی مشغول هستند را در بخش های مختلف تولید نظیر تامین مواد اولیه، بازاریابی و فروش و برندینگ مورد حمایت قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به تعامل فرمانداری خمام با این اداره کل جهت واگذاری فضای اداری، از راه اندازی نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمام تا پایان هفته جاری خبر داد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در جمع حصیربافان و فعالان حوزه صنایع دستی در خمام ضمن استقبال از تسهیلگری در تشکیل تعاونی برای فعالان حوزه صنایع دستی گیلان با تاکید به اهمیت توسعه اشتغال روستایی گفت: با تشکیل تعاونی در روستاها و ساماندهی این بخش به افرادی که تمایل دارند در روستا فعالیت کنند تسهیلات ارائه می شود.
وی تأکید کرد: دولت برای بالفعل کردن ظرفیت های مشاغل روستایی بویژه در بخش صنایع دستی در قالب تعاونی های چند نفره آماده است و این موضوع از طریق متولیان امر پیگیری شود.

استاندار گیلان همچنین بر ایجاد نمایشگاه فروش صنایع دستی در شهر خمام خاطر کرد: فروش محصولات صنایع دستی نباید در روستای فشتکه محدود شود بلکه برای تقویت این هنر که آمیخته با ذوق فراوان مردان و زنان روستایی است، نیاز است که در شهر نیز نمایشگاه فروش برقرار شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه