میزبانی گیلان از حدود ۲۶۰ هزار پرنده مهاجر

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان ضمن اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان گفت: بسته به سرد بودن مناطق شمالی، امسال بین ۲۰۰ تا ۲۶۰ هزار پرنده مهاجر، برای زمستان گذرانی به تالاب‌ها، مناطق جنگلی و آبگیر‌های گیلان فرود می‌آیند.

میزبانی گیلان از حدود ۲۶۰ هزار پرنده مهاجر

به گزارش ۸دی، حسین علینژاد رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان امروز در گفتگو خبری گفت: با سرد شدن هوا در سیبری و مناطق شمالی، پیش قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان فرود آمدند.

وی افزود: پیش بینی می شود بسته به سرد بودن مناطق شمالی، امسال بین ۲۰۰ تا ۲۶۰ هزار پرنده مهاجر، برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب‌ها، مناطق جنگلی و آبگیر‌های گیلان فرود می‌آیند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه بیشترین پرندگان مهاجر همه ساله به تالاب ۲۰ هزار هکتاری انزلی می‌آیند افزود: خوتکای پر سفید، مرغابی سانان، چنگر، انواع قو، اردک اره‌ای و… از جمله پرندگانی است که همه ساله در فصل سرما در تالاب‌های گیلان زمستان گذرانی می‌کنند.

 علینژاد اعلام کرد: امسال هیچ مجوز شکاری صادر نشده است.

پارک بوجاق کیاشهر، تالاب امیر کلایه و تالاب استیل لوندویل آستارا نیز از دیگر زیست گاه‌های زمستانه این پرندگان مهاجر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه