"مهدی کاسی" در نشست "فردای پس از اغتشاشات":

عدم گفتگو با مردم یک معضل اجتماعی است/ ضرورت ترمیم و بازسازی در پی فتنه ها و حوادث سیاسی

“مهدی کاسی” کارشناسی سیاسی عدم گفتگو با مردم در اقشار مختلف را به‌عنوان یک معضل نام برد و گفت: خیلی‌ها اذعان دارند که قشر معترض عموما از دهه هشتادی‌ها و دانش آموزان بوده‌اند این در حالی است که خیلی از این‌ دانش آموزان وقتی با آن ها گفتگو می شود معتقدند که دیده نمی شوند و برنامه‌ای برای بهره برداری از این ظرفیت عظیم وجود ندارد.

عدم گفتگو با مردم یک معضل اجتماعی است/ ضرورت ترمیم و بازسازی در پی فتنه ها و حوادث سیاسی

به گزارش خبرنگار هشت دی، “مهدی کاسی” کارشناس مسائل سیاسی در نشست “فردای پس از اغتشاشات” پیرامون راهبرد جریان‌های انقلابی در تالار مرکزی شهر رشت، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دشمن ایران قوی را نمی‌خواهد، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در این رابطه باید انجام شود تأکید بر احیای ایرانیت و هویت جوانان است.

وی افزود: برای یک بحران چهار فاز از قبیل پیش‌بینی، پیشگیری، اقدام متقابل و ترمیم و بازسازی متصور است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه وقتی پیش‌بینی خوب باشد برای پیشگیری حرکت می‌کنیم، گفت: اقدام متقابل و ترمیم و بازسازی نیز از فازهای دیگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت ترمیم و بازسازی در پی فتنه ها و حوادث سیاسی ـ اجتماعی

کاسی با اشاره به عدم توجه به ترمیم و بازسازی مناسب پیرامون فتنه ۸۸ و حوادث کوی دانشگاه و…،گفت: چند کتاب، فیلم، رمان و… پیرامون فتنه‌های اخیر تولیدشده است؟!

وی افزود: در ذهن مردم هنوز این احساس هست که در انتخابات تقلب شده است زیرا ترمیم بازسازی درست انجام‌نشده است نهایت یک “قلاده‌های طلا” ساخته‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت کارهای ایجابی، گفت: به جد معتقدم کارهای سلبی نیز به‌درستی انجام نمی‌شود.

کاسی با بیان اینکه کارهای فرهنگی و اجتماعی نیز یگان‌های ویژه می‌خواهند، گفت: “احمدعلی راغب” قبل از فتح خرمشهر سرود”این بانگ آزادی” را تولید کرد نه اینکه بماند یک اتفاقی بیفتد و بعد اقدامی کند.

کار فرهنگی یک اقدام مستمر است و موسمی و فصلی نیست

وی اظهار کرد: الآن همه به این نتیجه رسیده‌اند که باید به مدارس بروند و بین دانش آموزان صحبت کنند اما وقتی مدتی بگذرد همه فراموش می‌کنند این در حالی است که کار فرهنگی یک اقدام مستمر است و موسمی و فصلی نیست.

کاسی افزود: برخی اکنون به معلمان گلایه می‌کنند اما معلمان یک دنیا مشکلات لاینحلی دارند که شاید حلش در میدان کار سختی نباشد و این به‌هرحال آسیب‌زا است.

این کارشناس ادامه داد: تقریباً تمام ادارات ما برای کارکنان خودشان پول‌های آن‌چنانی خرج می‌کنند که ۹۰درصد تمرکزشان در تهران است و مردم عادی از این تفریحات محروم‌اند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی اجتماعی افزود: وقایع پیش روی ما معلوم است در آینده نزدیک ۱۳آبان، ۱۶آذر، ۹دی موضوعیت دارد و باید یک اقدام پیش‌دستانه انجام شود.

رها شدن قشر خاکستری متمایل به سیاه در کشور

این کارشناسی سیاسی با توجه به اهمیت رها شدن قشر خاکستری متمایل به سیاه در کشور، گفت: قشر خاکستری متمایل به سیاه آن بازاری است که در اغتشاشات می‌آید اما نمی‌خواهد کاسبی‌اش هم به هم بخورد.

عدم گفتگو با مردم یک معضل اجتماعی است

وی عدم گفتگو با مردم در اقشار مختلف را به‌عنوان یک معضل نام برد و گفت: خیلی‌ها اذعان دارند که قشر معترض عموما از دهه هشتادی‌ها و دانش آموزان بوده‌اند این در حالی است که خیلی از این‌ دانش آموزان وقتی با آن ها گفتگو می شود معتقدند که دیده نمی شوند و برنامه‌ای برای بهره برداری از این ظرفیت عظیم وجود ندارد.

خانم‌ها کمترین نقش را در بازسازی ماجرا داشتند

کاسی با تأکید بر پرهیز از دوقطبی سازی، گفت: ریشه این ماجرا متعلق به خانم‌ها بوده این در حالی است که کمترین نقش را در بازسازی خانم‌ها داشتند.

وی در این رابطه ادامه داد: به‌طور مثال در همین شهر برنامه‌ای برگزار شد که ویترینش این بود که یک تعداد خانم چادری آمدند اما این ترمیم و بازسازی ماجرا نیست. جبهه مقابل تماماً زن را هدف گرفته و ما هم باید از همین داستان استفاده کنیم مگر نه اینکه از همان مسیری که ذلالت ایجادشده، هدایت باید منتشر شود، این در حالی است که نه یک سخنرانی ویژه‌ای، نه یک کار هنری ویژه‌ای و نه یک مطلب فرهنگی خاصی دیده نشد. برگزاری همایش‌ها به درد پر کردن کنداکتور صداوسیما می‌خورد و خیلی وقت‌ها عمقی ندارد.

این کارشناس با اشاره به کلام متفکری مبنی بر اینکه “صدام جنگ را به مادران ایرانی باخت”، گفت: این حرف درستی بود و همین الآن هم جواب می‌دهد.

وی افزود: ماجرا اساساً بر پایه زن بود و در این‌طرف زن‌ها غافل‌اند. هیچ جای برنامه‌ریزی نیستند، حتی در مقابله هم همین‌طور است. ما ساعت‌ها بحث کردیم که می‌توانید خواهرانی بیاورید پای‌کار که در خیابان هم به درد کار تو بخورند، اگر نیستند چرا آموزش نمی‌دهید؟ آن‌هم در جامعه‌ای که این موضوعات ایجاد می‌شود و مهم است.

حیا پاشنه آشیل فرهنگ ایرانی

کاسی با تأکید بر اینکه حیا پاشنه آشیل فرهنگ ایرانی است و به‌شدت مهم است، خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت این حجم بی‌حیایی را نداشتیم، پس ویژه باید برای این کارکنیم ما هر چه که ضربه می‌خوریم از کارهای نکرده است و در این رابطه فرمول جدیدی وجود ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
لنگرودی
بعد از تعطیلی مدارس به خیابون برید دختران زیادی بدونه مقنعه در حال رفت و آمد میبینید مثلا بازم مثل چند دهه گذشته یکی در مدارس براشون سخنرانی کنه چه تاثیری داره؟ ۹ دی فراتر از هر تظاهراتی در ایران بود ولی توسط آقایون اصولگرا مصادره شد
ناشناس
تشکر از جنابعالی فکر میکنم مشکل از جایی است که ازمردم در عرصه های مختلف نظر خواهی نمی شود پدیده نمی شوند و فاصله ها زیاد شده است. روی این موضوع باید ساعتها و روزها گفت و شنود بشه تا ورود به بازسازی فرهنگی ؛ اقتصادی و... فراهم گردد. من الله التوفیق
در حاشیه