امام جمعه شهرستان آستارا:

شناور شهید سلیمانی زنگ خطر دشمنان و آرامش خاطر هموطنان است

حجت الاسلام باقری ارومی اضافه شدن چند شناور جدید به مجموعه قدرتمند نیروی دریایی سپاه به ویژه شناور شهید سلیمانی را نشانه تکرار فعل خواستن، توانستن است دانست و گفت: این دستاوردها توسط جوانان توانمند کشورمان با دانش و ایمان به دست آمده است تا هم زنگ خطری برای دشمنان و هم آرامش خاطری برای هموطنان باشد.

شناور شهید سلیمانی زنگ خطر دشمنان و آرامش خاطر هموطنان است

به گزارش ۸دی، امام جمعه شهرستان آستارا در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه مبحث آثار محبت اهل بیت(ع) به بیان نتیجه آن در آخرت و همراهی با ائمه اطهار در مراحل و مقامات مختلف بهشتی پرداخت و در خطبه دوم در تبیین بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: تاب آوری نظام اسلامی یکی از نمونه های آشکار سنت الهی نصرت مؤمنان است که در این دوران به وضوح و آشکاری جهان شاهد آن است.

وی با بیان اینکه در علوم اجتماعی ظرفیت یک مجموعه و نظام در برابر حوادث مترقبه و غیر مترقبه و شوک های عادی و غیر عادی را تاب آوری تعریف می کنند، افزود: با توجه به حجم فشارها و تهدیدها و تحریم هایی که بر نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد شده است تاب آوری نظام اسلامی ما موجب حیرت جهانیان شده است. تحریم هایی که به اذعان و اقرار بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان بین المللی هیچ کشور و ملتی توانایی تحمل و مقابله با آن را نداشته و ندارد و مردم انقلابی و خوب ایران و نظام اسلامی ما با تکیه به قدرت الهی توانسته است بر آنها غلبه کند.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که جمهوری اسلامی امروز یک واقعیتی است که وجود دارد و نهال تازه روئیده آن به یک درخت کنی تبدیل شده و این الگو است، گفت: همه اینها در سایه ایمان و ایستادگی مردم و رهبری های الهی امام عظیم الشأن و هدایت حکیمانه امام خامنه ای به دست آمده است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی(ع)، فلسفه اربعین و اهمیت زیارت اربعین را بیان و عنوان کرد: اربعین تازه شدن زخم عاشورا در گذر زمان و اوج و کمال سوگواری برای سالار شهیدان است.

وی با بیان اینکه رسانه های غربی سعی دارند مراسم بزرگ اربعین را به دو ملت ایران و عراق و تعداد چند صد هزار زائر محدود کنند و صحنه های بزرگ اتحاد و ایثار را پنهان کنند، تصریح کرد: حقیقت این است امام حسین(ع) زنده است و با نور خود چند ده میلیون نفر از مردم مشتاق خود را از کشورهای مختلف جهان به کربلای خود دعوت کرده است هر چند دشمنان معنویت چشم خود را به روی این حقیقت بسته باشند.

این خطیب گیلانی ضمن آرزوی سلامتی برای همه زائران خطاب به مردم مومن و غیور جمهوری آذربایجان گفت: امسال نیز همه شرایط لازم برای میزبانی شما دوستداران اهل بیت(ع) را تدارک دیده بودیم، هر چند که این توفیق نصیب ما نشد ولی دلهای ما بی صبرانه منتظر حضور شما عزیزان در سال آینده است.

حجت الاسلام باقری ارومی اضافه شدن چند شناور جدید به مجموعه قدرتمند نیروی دریایی سپاه به ویژه شناور شهید سلیمانی را که از دانش و فناوری روز برخوردار است و بدنه شناساگریز و با سطح مقطع راداری بسیار پایین دارد را نشانه تکرار فعل خواستن برای رسیدن به توانستن دانست و خاطرنشان کرد: همه این دستاوردها توسط جوانان توانمند کشورمان با دانش و ایمان به دست آمده است تا هم زنگ خطری برای دشمنان و هم آرامش خاطری برای هموطنان باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه