رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

جذب ۱۲۲میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از جذب ۱۲۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گیلان خبر داد.

جذب ۱۲۲میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گیلان

به گزارش ۸دی،صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: بخش کشاورزی استان گیلان در هفته دولت امسال ۶۰ پروژه قابل افتتاح با اعتباری بالغ بر ۶۳۱ میلیارد تومان دارد.

وی عنوان کرد: پروژه‌های هفته دولت این نهاد در ۷۶ روستا به بهره‌برداری می‌رسند و شش هزار و ۲۹۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه پروژه‌های هفته دولت جهاد کشاورزی گیلان ۲۲۶ اشتغال دائم و ۳۳۱ اشتغال موقت ایجاد می‌کنند افزود: در مجموع و با این تعداد پروژه ۵۵۷ شغل در حوزه‌های تولیدی بخش کشاورزی در استان گیلان ایجاد می‌شود.

محمدی پروژه‌های آبی و خاکی و ایستگاه‌های پمپاژ را از جمله طرح‌های قابل افتتاح جهاد کشاورزی گیلان در هفته دولت خواند و اذعان کرد: برای پروژه‌های هفته دولت جهاد کشاورزی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان که ۱۷ مصوبه داشت اعتبارات خوبی اختصاص پیدا کرد.

وی بذر و کود را از جمله مولفه‌های افزایش ۲۰ درصدی عملکرد تولید برنج استان دانست و اضافه کرد: امسال هزار و ۶۰۰ تن بذر اصلاح و گواهی شده را در استان گیلان و شالیکاران توزیع کردیم که یکی از مزایای این امر کاهش هزینه‌های تولید در حوزه کاشت، داشت و برداشت است.

محمدی از محلول پاشی هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان با استفاده از پهپاد خبر داد و افزود: امسال بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان بابت خرید ادوات کشاورزی به کشاورزان استان گیلان تسهیلات پرداخت کردیم به طوریکه بیش از ۷۰ درصد عملیات نشا و ۸۰ درصد عملیات برداشت شالیزارها به طور مکانیزه انجام شد.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به گیلان ۱۷ مصوبه با هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را برای استان به همراه داشت از جذب ۱۲۲ میلیارد تومان از این اعتبارات سخن گفت و خاطرنشان کرد: عمده این تسهیلات یعنی هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب و خاک بوده و اجرای آن منوط به پایان برداشت برنج است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه