نماینده ولی‌فقیه در گیلان: دین و طب، دو بال سعادت بشری هستند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه دین و طب، دو بال سعادت بشری هستند، گفت: انشقاق دین و طب از سوی استعمارگران، موجب نابودی سلامت بشر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: دین و طب، دو بال سعادت بشری هستند

به گزارش ۸دی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز در سالن اجتماعات مرکز آموزشی و درمانی الزهرا (س) رشت با بیان اینکه ابن‌سینا دانشمندی توانا و چیره‌دست بود که با جامعیت دانش و علم توانست کار ماندگاری از خود به یادگار بگذارد، اظهار کرد: شاخه‌های دانش طب و علم پزشکی، امروز نقش مهمی در زندگی و حیات بشر داشته است.

وی با بیان اینکه اسلام، دین سلامت و پزشکی است، افزود: قرآن و دین اسلام به‌سلامت جسم و روان انسان تأکید و توجه ویژه‌ای دارد.

 آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به آسیب‌های روانی در جسم انسان بیان کرد: درد روان از درد جسم آسیب‌پذیرتر است و افرادی که دچار آسیب‌های روانی هستند جسمشان دچار مشکلات فراوان می‌شود.

 نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر توجه به آرامش روحی و روانی گفت: همان اندازه که به فکر سلامت جسم هستیم باید نسبت به آسیب‌های روحی نیز دغدغه‌مند باشیم.

وی با بیان اینکه دین و طب دو بال سعادت بشری هستند، گفت: انشقاق دین و طب از سوی استعمارگران موجب نابودی سلامت بشر شده است.

https://gums.ac.ir/uploads/1/2022/Aug/24/IMG-20220824-WA0038.jpg

امام جمعه رشت جدایی دین و طب را موجب خدشه‌دار شدن سلامت بشر دانست و بیان کرد: علوم اسلامی، منظومه‌ای از دانش طب و سلامت بشر است و باید دوباره حلقه دین و طب به هم وصل شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به مافیای صنعت داروسازی از سوی استعمارگران و منفعت‌طلبان بیان کرد: استعمار نو با استفاده از صنعت داروسازی، با سلامت بشر تجارت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه دنیا با نگرش آزادی‌خواهی و نجات‌بخش ایران اسلامی مشکل دارد، گفت: دشمن با بهانه قرار دادن دانش هسته‌ای و موشکی ایران اسلامی، درصدد توقف دانش آزادی‌خواهی و نجات‌بخش این مرزوبوم هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به شرایط حساس کرونایی تصریح کرد: بشر در هیچ دوره‌ای از تاریخ با چنین بیماری همه‌گیر و کشنده مواجه نبوده و در این شرایط سخت و حساس پزشکان و کادر درمان حماسه‌آفرینی کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه