مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

رسانه‌ها باید جریان ساز بوده و و تولید محتوا داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه رسانه‌های ما باید جریان ساز بوده و و تولید محتوا داشته باشند، گفت: تمرکز رسانه‌ها در خصوص مطالبه‌گری مردم در محله های محروم موجب شد تا مدیران محلی با تمرکز در این منطقه و بازدیدهای میدانی، مشکلات را تا حدودی مرتفع کنند که این نتیجه جریان‌سازی رسانه‌ای بود.

رسانه‌ها باید جریان ساز بوده و و تولید محتوا داشته باشند

به گزارش ۸دی،رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز در آیین اعطای حکم سرپرستی جدید روزنامه ایران در رشت با تسلیت ماه محرم و بیان اینکه برپایی مجالس سوگواری موجب شناخت بیشتر اهل بیت (ع) و تداوم راه آنان می‌شود گفت: باید با استفاده از این فرصت مجالس تعظیم و شعائر دینی و عنایت اهل بیت(ع) به‌ویژه سیدالشهدا(ع) بتوانیم راه سعادت را بپیماییم.

وی در ادامه با بیان اینکه احیای یک مجموعه فرهنگی موجب رشد و تحول شده و برکاتی را برای استان به‌همراه دارد به انجمن شعر و ادب گیلان اشاره کرد و افزود: همین احیا و به دنبال آن پویایی و نشاط انجمن موجب شد تا دبیرخانه کنگره ملی شعر سردار جنگل در گیلان مستقر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انتصاب سرپرست روزنامه ایران که روزنامه دولت است را در راستای تداوم احیای مجموعه‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: این روزنامه در استان تحرک و پوایی لازم را نداشته و با نابسامانی‌هایی در انعکاس خدمات و دستاوردهای دولت در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی مواجه بود.

ثقتی با تاکید بر بازگویی خدمات و دستاوردهای دولت بدون بزرگنمایی و در راستای ارتقای آگاهی مردم اظهارکرد: خدمات دولت جنبه عمومی داشته و امید آفرینی و اعتمادسازی به نظام را به همراه دارد. مردم بیش از دولت‌های دیگر به دولت سیزدهم دل بسته‌اند و دولت هم با تملام تلاش به دنبال این اعتمادسازی برای نظام است.

وی ادامه داد: در این راستا باید روزنامه ایران به عنوان ارگان رسمی رسانه‌ای دولت در گیلان احیا شود که امروز شاهد تحقق این مهم هستیم و انتظار داریم این رسانه به شکل شایسته خدمات دولت را منعکس کرده و با افکار عمومی پیوند خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر انتشار ویژه‌نامه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه گردشگری که از ظرفیت‌های مهم استان است بیان کرد: گیلان به عنوان قطب گردشگری کشور نیازمند معرفی بیشتر است به‌خصوص بسترها و زیرساخت‌های گردشگری که طی سال‌های اخیر در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی احیا شده و باید با انتشار ویژه نامه‌های اختصاصی به کشور معرفی شود.

وی در ادامه حوزه فرهنگ و هنر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این حوزه مظلوم واقع شده و سیاست‌های فرهنگی و هنری دولت به خوبی بازگو نشده است اعلام کرد: متاسفانه هنوز گفتمان دولت در حوزه فرهنگی برای مردم نهادینه نشده است.

ثقتی سیاست دولت در حوزه فرهنگ را واگذاری فعالیت‌ها به هنرمندان و کاهش تصدی‌گری دولت دانست که تحقق این امر نیازمند بازگویی گفتمان فرهنگی دولت در جامعه است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های ما باید جریان ساز بوده و و تولید محتوا داشته باشند به محله محروم” آزاد” در رشت اشاره کرد و بیان داشت: تمرکز رسانه‌ها در خصوص مطالبه‌گری مردم این محله محروم موجب شد تا مدیران محلی با تمرکز در این منطقه و بازدیدهای میدانی، مشکلات را تا حدودی مرتفع کنند که این نتیجه جریان‌سازی رسانه‌ای بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعتماد عمومی را سرمایه نظام دانست و خاطرنشان ساخت: همه مدیران و مسئولان نسبت به این اعتماد عمومی و تحقق شعارها و رویکردهای دولت مسئول هستند که بخش عظیمی از این مهم بر عهده رسانه‌ها است.

در ادامه این مراسم «اسماعیل بلالایی» به عنوان سرپرست جدید روزنامه ایران در استان گیلان معرفی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه