۷۳ واحد مسکن مددجویی گیلان در هفته بهزیستی واگذار می شود

مدیرکل بهزیستی گیلان از تخصیص وام بلاعوض ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن خانواده های دو معلول به بالا خبر داد و گفت: در هفته بهزیستی امسال و به صورت همزمان با کشور ۷۳ مسکن مددجویی را به بهره برداری خواهیم رساند.

۷۳ واحد مسکن مددجویی گیلان در هفته بهزیستی واگذار می شود

به گزارش ۸دی،سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان در نشست با خبرنگاران، سلامت روان و جسم را یکی از پایه های اصلی یک جامعه سالم و پویا دانست و اظهار کرد: سازمان بهزیستی از سال ۵۹ با هدف نگهداری از معلولان تاسیس شد، اما با توجه به مواجهه جامعه با آسیب های اجتماعی، هم حمایت از آسیب دیدگان و هم پیشگیری را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به فعالیت مددکاران و روانشناسان و بهورزان در مراکز بهزیستی، افزود: امروز بسیاری از مراکز ما به بخش خصوصی و خیریه ها واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه از تخصیص وام بلاعوض ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن خانواده های دو معلول به بالا خبر داد و گفت: در هفته بهزیستی امسال و به صورت همزمان با کشور ۷۳ مسکن مددجویی را به بهره برداری خواهیم رساند.

خدمت بین دانا با بیان اینکه ۳۰۰۰ متقاضی در نهضت ملی مسکن داریم، عنوان کرد: مسکن های خودمالکی نیز به بنیاد مسکن معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به راه اندازی اورژانس اجتماعی گیلان از سال ۸۸، اضافه کرد: در کلیه شهرستان ها به جز سیاهکل اورژانس اجتماعی(۱۲۳) راه اندازی شده است و تا پایان سال در این شهرستان نیز فعال خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه دریافت مدرک فنی و حرفه ای برای توانخواهان و سرپرستان خانوار رایگان خواهد بود، گفت: ۱۰۰ میلیون تومان وام چهار درصد برای راه اندازی کسب و کار پرداخت می شود.

وی از مداخله اورژانس اجتماعی در موارد کودک آزاری و خشونت خانگی خبر داد و بیان کرد: تیم تخصصی روانشناسی و مددکاری اقدام به دریافت اطلاعات اولیه و تشخیص مورد می کند.

خدمت بین دانا، با اشاره به فعالیت ۱۰۳ مرکز توانبخشی، مراقبتی، شبانه روزی، روزانه، اتیسم و حرفه آموزی در گیلان، خاطرنشان کرد: شش مرکز اعصاب و روان در سطح استان داریم.

وی همچنین از افزایش مستمری مددجویان تحت پوشان از ۳۵۰ هزار تومان به ۴۲۰ هزار تومان، اضافه کرد: در مجموع ۳۷ هزار پرونده مستمری بگیری داریم.

مدیرکل بهزیستی گیلان، طلاق و خودکشی را از جمله آسیب های اجتماعی نگران کننده جامعه دانست و عنوان کرد: رسیدگی به کودکان کار از طریق سامانکده های شهرداری ها صورت می گیرد؛ البته آموزش مهارت های زندگی را برای این کودکان در دستور کار داریم.

وی همچنین از تشکیل ۸۰۰ پرونده متقاضی فرزندخواندگی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: خانواده های متقاضی به سامانه بهزیستی کشور مراجعه و ثبت نام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه