"مجتبی قنبردوست" در جمع فعالان فضای مجازی گیلان:

راهکار رهبرانقلاب در جنگ شناختی، تبیین است/ تحریف خانه‌براندازترین ابزار دشمن 

معاون سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان تحریف را خانه براندازترین ابزار دشمن در مبارزه با انقلاب دانست و گفت: جنگ شناختی به تحلیل مردم از مسایل ضربه می زند و در جنگ شناختی راهکار مقام معظم رهبری تبیین است.

راهکار رهبرانقلاب در جنگ شناختی، تبیین است/ تحریف خانه‌براندازترین ابزار دشمن 

به گزارش خبرنگار هشت دی، “مجتبی قنبردوست”، معاون سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان در جمع فعالان فضای مجازی با تاکید بر مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط جوانان اظهار کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم از کلمه «تقابل دوگانه اسلام و استکبار» یاد کرده‌اند و در همین راستا نظام سلطه از تهدید، تحریم، تحریف و ترور به عنوان ابزار جهت مقابله با اسلام استفاده می‌کند.

مدیریت ماجرای افغانستان از شاهکارهای مدیریتی رهبر انقلاب بود

وی افزود: در گرداگرد جمهوری اسلامی تله‌هایی به وسعت کشورهای همسایه گذاشته شده است و این تله‌ها در انتظار لغزش جمهوری است. مدیریت ماجرای افغانستان از شاهکارهای مدیریتی رهبر انقلاب بود و اگر این مدیریت نبود در تله افغانستان می افتادیم و اگر جمهوری اسلامی ورود می کرد بزرگترین جنگ قومیتی بی انتها در افغانستان رخ می‌داد.

این فعال سیاسی اجتماعی گیلان گفت: در ماجرای اخیر افغانستان، حتی فعالان فضای مجازی بین طالبان و داعش تفاوتی قایل نمی شدند در حالی که طالبان جزیی از ملت افغانستان بود و سه چهارم قوم پشتون را تشکیل می‌دهند.

دشمن به هیچ وجه تحریم ها را بر نمی دارد مگر اینکه احساس کند این تحریم بی فایده است

قنبردوست ادامه داد: رویکرد دوم نظام سلطه، تحریم دارویی، غذایی و ارزی است اما علاج تحریم به هیچ وجه مذاکره و برجام نیست. برجام جواب نمی دهد. از نظر آمریکا، جمهوری اسلامی یک اسب سرکش است که در حال تاخت و تاژ در منطقه است که پاشنه آشیل آن حوزه اقتصاد است. به همین دلیل آنها به هیچ وجه تحریم ها را بر نمی دارند مگر اینکه احساس کنند تحریم بی فایده است.

وی تحریف را خانه براندازترین ابزار دشمن دانست و گفت: با رویکرد تحریف، انقلاب امیرالمومنین علیه السلام در شش ماه اول حکومت امام حسن مجتبی علیه السلام شکست خورد و این میدان تحریف که سابقه بیش از ۱۴۰۰ ساله دارد امروز ضمن تلفیق با رسانه، تبدیل به غول هفت سر شده است که تنها با تبیین درست می توان آن را شکست داد.

راهکار رهبرانقلاب در جنگ شناختی، تبیین است

قنبردوست تاکید کرد: جنگ شناختی به تحلیل مردم از مسایل ضربه می زند و برای جنگ شناختی راهکار مقام معظم رهبری تبیین است.

وی ادامه داد: اگر ابزارهای تهدید، تحریم و تحریف جواب ندهد دشمن دست به ترور می زند.

قنبردوست گفت: همه این نزاع تمدنی در بستر دوره دولت سازی انجام می شود و اگر دولت سازی انجام نشود جامعه اسلامی شکل نمی گیرد. متاسفانه در ۴۰ سال گذشته در بحث دولت سازی در حال درجا زدن هستیم و منظور ما از این دولت، همه قوا و نهادها است.‌ این دولت سازی دو عامل مهم ساختار و کارگزار دارد. آقا می فرمایند ساختار را طوری بسازید که حتی اگر یک مدیر فاسد پشت میز بشنید امکان انجام فساد نداشته باشد.

به شدت نیازمند کادرسازی و ساختارسازی هستیم

این فعال گیلانی گفت: امروز به شدن نیازمند ساختارسازی هستیم و این ساختار را باید کارگزار ایجاد کند و این هم نیازمند فرهنگ‌سازی است و این فرهنگ سازی بسیار زمان بر است و در این موضوع در ابتدای کار هستیم.

وی با بیان اینکه احزاب و جناح های ما کادرساز نیستند تاکید کرد: جریان اصولگرا در انتخابات اخیر مجبور به انتخاب آقای رییسی از قوه قضائیه شد چون در این حوزه کادرسازی نشده بود. همین موضوع در انتصاب فرمانداران و استانداران دیده می شود.‌ همین موضوع و مسئله کادرسازی حتی در آمریکا هم وجود داشت و به دلیل عدم کادرسازی، دو‌ جناح غالب مجبور به انتخاب بایدن و ترامپ شدند.

قنبردوست گفت: در جنگ شناختی، دشمن مردم را هدف قرار داده است و در جهاد تبیین هم هدف مردم هستند تا در جنگ شناختی دچار شکست نشوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مهدی صاحب ساده کار(یک شهروند عادی)
۱- شما باید بدانید که هنر مساله یابی و حل مساله(problem solving) ، مهم ترین گام برای شناسائی مشکلات کشور و حل منطقی آنهاست. از این رو در مباحث مرتبط با امر تبیین اولویت اول صورت بندی درست و اهم و مهم نمودن مسایل است. واقعیت امر این است در حوزه تبیین به جای صورت بندی درست مساله، مساله سازی می شود. من در همین خبرگزاری در بحث ترور شهید فخری زاده نوشته بودم که دوستان مراقب ترفندهای فرفه هزار رنگ آلبانی نشین باشند تا در زمین آنها به بازی گرفته نشوند. چرا که بعضا در حوزه جهاد تبیین به جای شناخت درست جامعه هدف و اقناع سازی آنان و جذب حداکثری و دفع حداقلی به قطب بندی های کاذب دامن زده شده و به جای مبارزه با ۳ طاغوت سیاسی(فرعون)، اقتصادی(قارون) و فرهنگی(هامان) و توجه به ۳ اصالت مهم : اصالت انسان، اصالت تکثر و اصالت گفتگو ؛ شاهد چند پارگی اقشار مختلف اجتماعی هستیم. ۲_ در مباحث مربوط به برجام نیز صحبت های تان با واقعیت های کف جامعه همخوانی نداشته و راهکاری ارائه ننمودید. چرا که دولت مدعی اجرای جراحی اقتصادی بوده و تاکید داشته که برجام را به زندگی مردم گره نخواهد زد.در ایام انتخابات هم مدعی تدوین برنامه ای ۷ هزار صفحه ای بوده اما آیا اوضاع اقتصادی مردم بهبود یافته است؟ در واقع متغیرهای صحنه واقعیت صحبت های شما را اثبات نمی کنند.مصدق گفته های بنده نیز تورم افسار گسیخته ای است که همه مان شاهد آن هستیم. ۳- در بحث کارد سازی هم باید تحلیلی درست ارائه می نمودید که چرا پس از ۴۳ سال از وقوع انقلاب اسلامی و بی شمار استعداد بی نظیر در بین نسل جوان و ‌منابع انسانی نتوانستیم در بحث کادرسازی موفق عمل نماییم؟ یعنی در بین این‌همه نسل جوان نخبه دانشگاهی، ما نمی توانیم چند نفر کاندید ریاست جمهوری ، استاندار، فرماندار ، بخشدار و...‌‌داشته باشیم؟ آیا نمی شود یا نخواستیم؟ شاید اولین مشکل از همین‌ نگاه باشد که کادرسازی را از احزاب و جناح های سیاسی انتظار دارد. آن جایی که فرمودید:\" احزاب و جناح های ما کادرساز نیستند \".
در حاشیه